Skapa ALS funktion genom Throttle solenoid kicker eller IAC?
Postat: mån feb 25, 2013 6:11 pm
Som sagt. Vill ha in mer luft i insuget när jag släpper gasen för att utnyttja antilag funktionen lite hyfsat.
Sitter en 3 trådars bosch tomgångsventil på nu. Men den går ej att använda för mitt syfte fick jag höra.
Så en 2 trådars verkar det vara som gäller isf. eller en Throttle solenoid kicker . på svenska så kan man säga att det är en solenoid helt enkelt som drar eller skjuter beroende på modell.
Tomgångsmotor då.
Tomgångsmotorn använder jag ju som tomgångsstyrning isf och skall jag använda launchen till denna funktion också så kommer jag bli tvungen att skarva tomgångsmotorns ena kabel till 2 . Och då lär det väll krocka ? även om man sätter dioder på båda kablarna ( IAC output och Throttle solenoid output kanalerna )
Eller. Så använder jag mig utav en separat solenoid. och försöker fixa en schysst lösning med vajer och utnyttja den fria positionen som finns på gasrullen för farthållare.(vajerstyrd sådan på bmwn)
Vad tror ni?
Skulle ju vara smidigare o använda sig utav IAC men det känns som det blir kalas om den används utav 2 funktioner?
En 3 trådig är väll bara att glömma?
Mvh Richard
Sitter en 3 trådars bosch tomgångsventil på nu. Men den går ej att använda för mitt syfte fick jag höra.
Så en 2 trådars verkar det vara som gäller isf. eller en Throttle solenoid kicker . på svenska så kan man säga att det är en solenoid helt enkelt som drar eller skjuter beroende på modell.
Tomgångsmotor då.
Tomgångsmotorn använder jag ju som tomgångsstyrning isf och skall jag använda launchen till denna funktion också så kommer jag bli tvungen att skarva tomgångsmotorns ena kabel till 2 . Och då lär det väll krocka ? även om man sätter dioder på båda kablarna ( IAC output och Throttle solenoid output kanalerna )
Eller. Så använder jag mig utav en separat solenoid. och försöker fixa en schysst lösning med vajer och utnyttja den fria positionen som finns på gasrullen för farthållare.(vajerstyrd sådan på bmwn)
Vad tror ni?
Skulle ju vara smidigare o använda sig utav IAC men det känns som det blir kalas om den används utav 2 funktioner?
En 3 trådig är väll bara att glömma?
Mvh Richard