6sekunders wankelMazda

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

6sekunders wankelMazda

Inlägg av AntonD »

Senast redigerad av AntonD den fre mar 22, 2013 8:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Timsan »

Brutal! :O
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Performance_seeker »

Det som jag reagerar på är att injectorerna är seriekopplade. Är det så bra det?
Det måste väl bli en herrans tryckskillnad mellan första och sista injectorn, och göra det svårare att ställa in motorn???
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av smidy »

Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Mattz Larsson »

Hur kan du se att inj. är serie kopplade????

Sen tror inte jag att det är en 6-skivig utan "bara en 3-skivig" men jag kan ha fel.

Hur som helst är det jävligt fränt :twisted:

Mattz
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Mattz Larsson »

JaHa du medade att Railena satt i serie.....
Man måste öppna ögonen för att se
Men man har väll bränsle reggen sist så då borde ju trycket vara det samma.

Mattz
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Performance_seeker »

Ja, jag vet inte exakt hur det funkar med trycket, men jag skulle inte ha kopplat railsen så där. Men det där är nog billigare än att ha railsen parallellkopplade.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad man kan ser och hör på filmen så har de nog inte kopplat helt fel iallafall :thumbright: :hihi:
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av smidy »

4st slanganslutningar och två serie på tre railar vad jag kan se, ingen aning hur födet går..men som jens säger helt fel kan det inte vara, fungerar ju uppenbart rätt bra :wink:
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: 6sekunders 6rotors Mazda

Inlägg av AntonD »

Mattz Larsson skrev:Hur kan du se att inj. är serie kopplade????

Sen tror inte jag att det är en 6-skivig utan "bara en 3-skivig" men jag kan ha fel.

Hur som helst är det jävligt fränt :twisted:

Mattz
där har du nog rätt! my bad, men brutal hursom 8)

sen ang bränsletrycket, det verkar ju funka! har man inte regulatorn efter allt ändå så?
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 6sekunders wankelMazda

Inlägg av Performance_seeker »

Visst fungerar det med den kopplingen av railsen, men jag tror att chansen är god att det fungerar ännu bättre med annan koppling!!?? :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: 6sekunders wankelMazda

Inlägg av AntonD »

jo, helt klart, nån slags parallellkoppling känns ju bättre:P tydligen är det 3 spridarrader + spridare på tryckröret för att kyla luften. så det blir väl 4 spridargrupper
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: 6sekunders wankelMazda

Inlägg av Erland Cox »

Vilket ljud, det låter som om den varvar 15000.
Hur mycket varvar en sån?

Erland
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Re: 6sekunders wankelMazda

Inlägg av Mattz Larsson »

Det är väll en myt att wankeln varvar mycke?
Men om jag har förstått det hela rätt så tänder väll varje rotor två gånger per varv.
Och har du en tre skivig så tänder den ju sex ggr. per varv och varvar man 9000 så låter det väll som ja en massa rpm.
Men det finns ju några wankel meniskor på forumet som kan rätta mig om jag har fel.

Mattz
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: 6sekunders wankelMazda

Inlägg av fugazi »

Enkel pricipskiss:

Bild

Men hur många varv har utgående axeln snurrat när rotorn gjort 1 varv, och då har den väl tännt 3 ggr?

Bild
Skriv svar