6sekunders wankelMazda
6sekunders wankelMazda
Senast redigerad av AntonD den fre mar 22, 2013 8:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
Brutal! :O
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
Det som jag reagerar på är att injectorerna är seriekopplade. Är det så bra det?
Det måste väl bli en herrans tryckskillnad mellan första och sista injectorn, och göra det svårare att ställa in motorn???
Det måste väl bli en herrans tryckskillnad mellan första och sista injectorn, och göra det svårare att ställa in motorn???
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
Hur kan du se att inj. är serie kopplade????
Sen tror inte jag att det är en 6-skivig utan "bara en 3-skivig" men jag kan ha fel.
Hur som helst är det jävligt fränt
Mattz
Sen tror inte jag att det är en 6-skivig utan "bara en 3-skivig" men jag kan ha fel.
Hur som helst är det jävligt fränt
Mattz
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
JaHa du medade att Railena satt i serie.....
Man måste öppna ögonen för att se
Men man har väll bränsle reggen sist så då borde ju trycket vara det samma.
Mattz
Man måste öppna ögonen för att se
Men man har väll bränsle reggen sist så då borde ju trycket vara det samma.
Mattz
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
Ja, jag vet inte exakt hur det funkar med trycket, men jag skulle inte ha kopplat railsen så där. Men det där är nog billigare än att ha railsen parallellkopplade.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
vad man kan ser och hör på filmen så har de nog inte kopplat helt fel iallafall
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
4st slanganslutningar och två serie på tre railar vad jag kan se, ingen aning hur födet går..men som jens säger helt fel kan det inte vara, fungerar ju uppenbart rätt bra
Re: 6sekunders 6rotors Mazda
där har du nog rätt! my bad, men brutal hursomMattz Larsson skrev:Hur kan du se att inj. är serie kopplade????
Sen tror inte jag att det är en 6-skivig utan "bara en 3-skivig" men jag kan ha fel.
Hur som helst är det jävligt fränt
Mattz
sen ang bränsletrycket, det verkar ju funka! har man inte regulatorn efter allt ändå så?
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 6sekunders wankelMazda
Visst fungerar det med den kopplingen av railsen, men jag tror att chansen är god att det fungerar ännu bättre med annan koppling!!??
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: 6sekunders wankelMazda
jo, helt klart, nån slags parallellkoppling känns ju bättre:P tydligen är det 3 spridarrader + spridare på tryckröret för att kyla luften. så det blir väl 4 spridargrupper
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: 6sekunders wankelMazda
Vilket ljud, det låter som om den varvar 15000.
Hur mycket varvar en sån?
Erland
Hur mycket varvar en sån?
Erland
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Re: 6sekunders wankelMazda
Det är väll en myt att wankeln varvar mycke?
Men om jag har förstått det hela rätt så tänder väll varje rotor två gånger per varv.
Och har du en tre skivig så tänder den ju sex ggr. per varv och varvar man 9000 så låter det väll som ja en massa rpm.
Men det finns ju några wankel meniskor på forumet som kan rätta mig om jag har fel.
Mattz
Men om jag har förstått det hela rätt så tänder väll varje rotor två gånger per varv.
Och har du en tre skivig så tänder den ju sex ggr. per varv och varvar man 9000 så låter det väll som ja en massa rpm.
Men det finns ju några wankel meniskor på forumet som kan rätta mig om jag har fel.
Mattz
Re: 6sekunders wankelMazda
Enkel pricipskiss:
Men hur många varv har utgående axeln snurrat när rotorn gjort 1 varv, och då har den väl tännt 3 ggr?
Men hur många varv har utgående axeln snurrat när rotorn gjort 1 varv, och då har den väl tännt 3 ggr?