
Från grunden är bilen en 944 turbo, Sen blev det ett bygge av en B230 med h-profil och allt kul, Resultatet blev503whp, men då jag saknade bottendrag och ville ha nya spännande projekt så en månad innan tävling (Gatebil Våler) så hinka jag ur motor och låda och skickade broder till Kumla för att hämta nya motorn M60B40
Kapade bort framvagnsbalken och lyfte i den, När den hängde på lagom höjd så byggde jag motorfästen och sådant, Byggde en ny framvagnsbalk som blev längre bak än standard,
det var första helgen, Iväg på jobb sen hem till garaget igen, Nu började jag bygga grenrören, Utgick ifrån orginalen, som byggdes om totalt, På förarsidan är det ett 4-2-1 grenrör som sedan går framåt runt motorn och till T6flänsen in i turbon, På passagerarsidan blev det mer som en limpa, Så alla går in i ett 2.5" rör sedan upp i T6 flänsen,
Skramlade även fram en He551 turbo, med 72mm kompressor, (STOR!!)
hittade olja och grejer till turbon från original oljetryckskontakt, Oljereturen lösta jag gängade i en 1" gänga i blocket med en 90* böj på, (givmilda rörmockare på jobbet) spände då oljepumpkedjan och efterdrog bultarna till den.
Även byggt tryckrör, Monterat intercooler och sånt,
1700cc spridare inhandlades och dessa sitter nu på plats,
Ringde till Jonas på Bakxel.se och beställde svänghjul+koppling+låda = DYRT!
Väntar fortfarande på denna,
Det är nog allt jag har att skriva i nuläget,
Ska ut i Garaget och provstarta nu efter ett givande samtal med Mattias! (admin)
Ska försöka mig på det här att lägga in bilder,
