Holley EFI

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

brillko
För mycket laddtryck

Holley EFI

Inlägg av brillko »

Hej jag tänkte presentera mig här och berätta vad jag håller på med.

Jag heter Stefan Gustafsson och driver ett raceteam som kallas Brillko Racing, vi kör i klassen promodified med en dubbelturbo methanol hemi.
När jag letade nytt insprutningssystem föll jag för holleysystemet och kontaktade dem angående sponsring så detta år har vi vart sponsrade av Holley EFi.

Jag har lärt mig en hel del om detta system och svarar på mycket frågor gällande systemet på amerikanska forum. Så är det några svenskar som har frågor så tar jag dem här på svenska ;)

www.holleyefi.com är sidan där holley har all information om detta och jag själv har www.holleyefi.se som ska bli en sida på svenska om just dessa system. Jag är nyss återförsäljare av dessa i norden om nån är intresserad av att köpa.

Det som gjorde att valet föll på Holley var dess otroliga closed loop/learn funktion, kraftfulla loggning samt dess samarbete med Davies traction Control. Det jag inte visste då var att Holley släppte sin generation 2 som innehöll en riktigt avancerad boostcontroller och även en av marknadens bästa lustgasstyrningar.

Fråga på!

Med vänlig hälsning
Stefan @ Brillko Racing/Engineering
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Re: Holley EFI

Inlägg av brillko »

Här finns en kort demofilm på deras smarta closed loop/Learn.

http://www.youtube.com/watch?v=c3iP0ZGscXA
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

såg att nån raporterat inlägget?? kan inte hur det fungerar men jag tycker det är en helt ok tråd så länge man håller läsarna med bra intresanta data och fakta. men inte blir för mycket försäljare snack i tråden bara.

vill man lägga upp nyheter och vad som händer ute i vår värd så kan ju inte det va fel tycker jag?

om det blir för mycket av små trådar som pluppar upp överallt så kan man göra en garage tråd om sin shopp och vad som händer där så behöver man inte se om man inte vill tycker jag just nu iallafall.

jag tycker det är kul att höra om nya motorstyrsystem och vad de kan göra. ska se filmen i morgon :thumbright:

mvh jens
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

En sak jag tycker är väldigt kraftfull är att den kan logga både cam/vevgivare i realtid så man ser direkt om det kamgivaren missar, eller nån kugg på vevgivaren ger otydlig signal.

I vanliga loggningen så får man notiser om att detta måste göras genom en diagnostik flagga triggas. Så slipper man fundera på om det är gnistan som blåses ut, tändkablar som är paj eller kanske om den gick snålt och därav missa. Mycket hjälpsamt faktiskt.

Jag föll även rätt hårt under året för loggningen. Alla givare loggas oavsett om man valt det eller ej. Minneskortet är på 2GB och man kan logga i upp till 100FPS på alla givare. (inte för att alla givare är så pass snabba och noggranna dock) Detta var problem i mina tidigare efi-system där man vart tvungen i förväg att bestämma vilka givare man skulle logga... Och givetvis när man skulle kolla nått så hade man inte loggat det värdet, eller för sakta.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
David Herbertsson
Forumsberoende

Inlägg av David Herbertsson »

Alltid kul med info om olika styrsystem :thumbright: Vad kostar Holley Efi och vad ingår i det priset?

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Holley säljer 4 olika modeller.

Terminator, Avenger, HP, Dominator

Avenger. Säljs i KIT-form som TBI eller Multiport och är kompletta med bränslesystem och riktar sig till förstagångs-installeraren som vill byta ut sin förgasare. Mappas med handkontroll men kan uppgraderas till HP och mappas vidare med dator om man vill. Komplett med alla givare som behövs för att starta TPS, IAC, IAT, CTS och WB.

Terminator. Säljs i KIT-form som Avenger men denna är en komplett spjällenhet med spridarna under spjället för att fungera väl på "våta" insug och ersätta förgasare. De har 4 olika kit på soppa-sidan som man köper till med regulator, pump, filter, slang beroende på hur lyxigt man vill ha det. Mellan 250-600hp. Kan uppgraderas till HP och mappas med dator om man önskar. Annars medföljer handkontroller. Alla givare som behövs följer med för att starta. TPS, IAC, IAT, CTS och WB.

HP. Finns i retrofit-kit och plug n play till LS motorer. Kan även köpas styckvis som ECU och välja härvor efter behov. Givare köps i kit-form, styckvis, eller så använder man befintliga. Holley säljer de givare som de har stöd för under egna partnummer. Härvor kan köpas färdiga, som flying leads eller bara kontaktstycken. HP har stöd för 1st WB. Bosch eller NTK. (klarar mettis, E85, och bensin) klarar driva 8 spolar, 8 spridare och har 4 oanvända in/utgångar som kan nyttjas till egna givare, boostcontrol, vatten-mettissprut, progresiv lustgasstyrning i 4st mm mm.

Dominator har alla funktioner som HP men 4st extra kontaktstycken. Har 12 spridardrivers och klarar 2 WB. 40+ in och utgångar som kan köra Termistor, PVM, 12v, 5v, frekvens. mm. Dessutom klarar den av Drivebywire och styr elektriska växellådor som tex GM 4L80E utan extern kontroller.

Priserna blir nog lite för mycket säljprat. Skulle jag tro. Och det finns så många olika varianter att välja på, samt paketeringar för varje person.

Men vi kan ta tex ett exempel på HP boxen med flying lead och bosch lambda. Så ligger den på 12500:- Denna motsvarar väl de flesta andra system som finns på marknaden utan att namnge dem ;)

Du får loggning i Racepak-nivå
Du får boost controller i nivå med AMS-1000/2000
Du får lustgas controller likt de värsta boxarna på marknaden
Du får traction controller stöd med ett modulköp från Davies för en 1/5 del av kostnaden pro boxen. (med mer funktion)
Du får water/meth controller inbyggt.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av moeller »

hur många hästar klara dom?

vi ska sätta sprut på polarens 572a i vinter så detta kan kanske va ett alternativ.
han har ca 650hk 900nm nu men vill gärna ha lite till.
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Det finns väl egentligen inga begränsningar, finns spridare upp till 14000hk till detta.

Till cheva motorerna finns allt som Bolt on. Enkelt och fungerar direkt.

Om det räcker med 1st bredbandslamda, ni inte ska åka med en 4l80e eller drive by wire så är HP boxen ett bra steg. Det finns retrokit med spjällhus, rails, spridarbungar, härva plus ecu paketerat till bra pris. Brukar köpa till holleys 60-2 crank trigger och oljetrycksgivare.

Sen tillkommer spridare, pump, filter och kopplingar.

vill man kasta ut fördelaren och köra med 8st spolar så finns både wastespark och Coil Near Plug. Cnp spolarna är så kallade Pantera spolar.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

En liten kul notis. Inför Dragweek i Usa böt Steve Morris ut BS3 på ett par bilar mot just Holley EFI. Han ville få bättre körbarhet och en bra inbyggd boost controller.

Lyckosamt? Ja en av bilarna gick 6:or på alla banorna. 1000 miles med släp bakom ;)
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

En liten snutt på hur maskin går helt omappad under första uppstarten. Detta är en helt okänd motortyp för mig med 8000cc spridare på bensin!
http://brillko.com/2013/06/03/finally-started/

Här är första repan på mettis. 7psi i ladd. Endast gjort ett transbrake-test i depån innan. Observera hjulstudsen med för mjuka dämpare ,)
http://brillko.com/2013/06/15/second-ru ... e-to-come/

Och självklart går inte allt som det ska. Detta är egentligen den första repan, men jag kom aldrig i mål ;)
http://brillko.com/2013/06/14/brillko-s ... erp-arena/
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Vad kostar en Dominator-box?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Steve, Du har PM med pris.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Det kommer ut en hel del balla bilar nästa säsong med Holley Efi.

Kompressormatade 2000+ på E85 bigblocks
Turbomettis Hemi maskin på 3000+
Turbo Bigblock Cheva på mettis och 2500+
LSx turbo Firebird gatbil med 76mm singel
Smallblock N/a Cheva 434:a
Ford Bigblock Twinturbo dubbla 83mm billets med E85
632 Bigblock cheva helalu E85 på 1068hk
Ford Bigblock N/A 700+ gatbil
Cheva 588 med 1 steg gas. E85
Cheva smallblock med Procharger 1000+

Lite av de bilar som gått på Holley-spåret sista tiden. Och fler lär det bli innan hösten blir vinter. Alla setuper är såklart olika med allt möjliga kombos. Men Efi-systemet är tillräckligt potent för att för tillfället sälja bäst i världen på eftermarknadsområdet. (Dock extremt mycket i US)
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Inlägg av Lövet98 »

Steve skrev:Vad kostar en Dominator-box?
Jag undrar också vad en dominator-box kostar :)
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Lövet, du har PM med pris.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Skriv svar