volvo b23 förgasarturbo funderingar
Postat: tor okt 10, 2013 2:38 pm
Tjenare. Är så att jag ska bygga turbo på min b23 fögasare bygget ska bli en väldigt låg budget bygge eftersom det ska bara va bus/isbil. har skaffat en saab 9000 turbo (garret m27) som jag hade tänkt att trycka genom en trycktätad strombergare, Grenrör gör jag ett enklare själv, Blir lätt portad topp och lätt urfrästa förbrännigsrum eller dubbla toppackningar eller båda? hade tänkt runt 0,8-1 bar i ladd.
Nu till det jag skulle vilja ha lite hjälp med. Kom ihåg att detta ska inte bli en motor som ska gå flera hundra/tusen mil.
Eftersom det är mitt första bygge så har jag lite småfunderingar.
Bränsle- Vad behöver göras och hur? Som jag har förståt så är värre bränske pump ett måste? även en BTR och en retur? skulle det funka med en http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... ump-52250/ och http://biltema.se/sv/Sok/?query=Br%C3%A ... sregulator och hur ska det kopplas?
Tänning- Vad behöver göras kan man åka med stum tänning och ungefär hur mycket ska man backa den?
Dumpventil- Vad för typ av dumpventil ska man ha? En hybrid dumpventil?
Mvh/Simon
Nu till det jag skulle vilja ha lite hjälp med. Kom ihåg att detta ska inte bli en motor som ska gå flera hundra/tusen mil.
Eftersom det är mitt första bygge så har jag lite småfunderingar.
Bränsle- Vad behöver göras och hur? Som jag har förståt så är värre bränske pump ett måste? även en BTR och en retur? skulle det funka med en http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... ump-52250/ och http://biltema.se/sv/Sok/?query=Br%C3%A ... sregulator och hur ska det kopplas?
Tänning- Vad behöver göras kan man åka med stum tänning och ungefär hur mycket ska man backa den?
Dumpventil- Vad för typ av dumpventil ska man ha? En hybrid dumpventil?
Mvh/Simon