Val av extractor till B20 sugmotor?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Val av extractor till B20 sugmotor?

Inlägg av Bengan »

Hade tänkt införskaffa ett extractor-rör till min sugis och undrar vilka alternativ det finns.. Tänkte köpa nytt och det jag hittar är KG:s olika varianter för runt 2200 kronor och Simons för lite mindre.. Tänkte samtidigt köpa ett 2.5"-system, vet inte om jag ska bygga helt själv eller köra på t.ex KGs färdiga system.

Vad finns mer nytt och var hittar man? Nån som har nån erfarenhet och det skiljer nåt?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Amazonic »

tror nog extraktorrören från tgmotor är ett av dom bättre.

http://www.tgmotor.com/grenror.htm
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Amazonic skrev:tror nog extraktorrören från tgmotor är ett av dom bättre.

http://www.tgmotor.com/grenror.htm

det såg fint ut! TG vet vad han gör!!!

frän anglia föresten finns det mer info om den någonstans!
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Såg riktigt bra ut.. frågan e ju vad det kostar då.. :)
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Jens Gustavsson skrev:
Amazonic skrev:

frän anglia föresten finns det mer info om den någonstans!

2,3lpinto sugmotor med gas 290hk 900kg 10,9/402m
Användarvisningsbild
pastorn
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: fre okt 07, 2005 10:04 pm
Ort: gotland

Inlägg av pastorn »

motorn som satt i anglian har vi just nu på gotland sitter i kompisens rally bil drar kanon upp till 11000 varv!!
den orkar krafsa grus vill jag lova
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

Tg's grenrör till B20 kommer antagligen från Stahl Headers i USA...

http://www.stahlheaders.com/Web050P,51P_1.html

Det där med Simons extraktor... Utan att ha provat tror jag du hellre ska behålla orginalgrenröret än ett sådant...

KG's är väl, eller har varit iallfall, gjorda av Timo i Haninge
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Iomed att TG tar 5900+ moms för sitt så blev valet rätt enkelt

Skapligt påslag från USA om det e Stahlheaders.. 3671:- där, 7375:- här
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Bengan skrev:Iomed att TG tar 5900+ moms för sitt så blev valet rätt enkelt

Skapligt påslag från USA om det e Stahlheaders.. 3671:- där, 7375:- här
du får bygga ett eget?

då kan du ju anpassa det så det är optimalt till din motor och dina önskningar i hur vrid kurvan ska se ut
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Jens Gustavsson skrev:
Bengan skrev:Iomed att TG tar 5900+ moms för sitt så blev valet rätt enkelt

Skapligt påslag från USA om det e Stahlheaders.. 3671:- där, 7375:- här
du får bygga ett eget?

då kan du ju anpassa det så det är optimalt till din motor och dina önskningar i hur vrid kurvan ska se ut
Ja det e inte omöjligt.. ska höra med farsgubben som e en fena på de där.. Man överlever väl att köra med originalgrenröret ett tag oxå
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
tyggern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: tis apr 25, 2006 9:18 am
Kontakt:

Inlägg av tyggern »

Et spm

Hvordan påvirker tykkelsen vridkurvan?
Tjokka ror høgt upp på kurvan?

Bygger sjelv B20
92mm mahle kolvar
Steg 4 kg topp
Kg 6 kam
Forsterket vipperarms brygge
stål kamdrev
og grenrør fra kg.
Tykker inte den går som forventad. ska byta forgassere
Tyggern
volvo 4 life
prosjekt: annen side: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.ph ... sc&start=0
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Vad använder du för förgasare nu då?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
tyggern
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: tis apr 25, 2006 9:18 am
Kontakt:

Inlägg av tyggern »

Dubla 45DCOE

de ble kjøpt brukt og ver i dårlig stand etter en nærmere inspeksjon er det sprekker rundt blandingsskruen. Leter etter bare hus ettersom alt inni de er nytt.

skal bytte innsug og gassere. lurte også på exktractor
Tyggern
volvo 4 life
prosjekt: annen side: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.ph ... sc&start=0
Skriv svar