Sida 1 av 2
uppdate 15-01-10
Postat: mån dec 02, 2013 4:10 pm
av smilesante
Tjenare och välkomna
14 05/1
Postat: tis dec 03, 2013 11:33 am
av smilesante
Re: SMILESANTES GARAGE plastraketer och pallbocksrejsing
Postat: tis dec 03, 2013 1:00 pm
av smilesante
Z
Re: SMILESANTES GARAGE plastraketer och pallbocksrejsing
Postat: tis dec 03, 2013 1:29 pm
av smilesante
Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: tis dec 03, 2013 2:27 pm
av Danne^^
Vart inte klok på texten, men kör du 1jz eller 2jz?
Riktigt nice bygge

Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: tis dec 03, 2013 2:41 pm
av smilesante
hehe de är nog jag som inte kan skriva

2jz bottendel med 1jz topp

Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: tis dec 03, 2013 2:56 pm
av smilesante
Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: ons dec 04, 2013 11:40 am
av Danne^^
Aha På så vis

men vad är det för fördelar att köra på 2jz blocket och 1jz korvarna? Annat än mer volym då.
Håller själv på med en soarer med 1jz och därför frågar jag lite.

Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: ons dec 04, 2013 2:18 pm
av smilesante
Danne^^ skrev:Aha På så vis

men vad är det för fördelar att köra på 2jz blocket och 1jz korvarna? Annat än mer volym då.
Håller själv på med en soarer med 1jz och därför frågar jag lite.

Det är igentligen bara slumpen som avgjorde:) bara vad som fanns tillgängligt just för stunden så blev de så:)
Annars är de bara volymen som skiljer på blocken

+ att allt annat redan var färdigt för 1jz toppen

Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: ons dec 04, 2013 8:44 pm
av Danne^^
Men nu då du som rivit motorn stämmer ryktet om smidda kolvar i 1jz?
Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: tor dec 05, 2013 9:50 am
av smilesante
nu äre dax att börja med vintern projekt!
nu ska nissanen få sig en liten ombyggnation en brilliant plant som efter många kluriga ekvationer och bokstäver blev resultatet "ju fler desto bättre"?
planerna är dessa:
motorn ska få fler cylindrar
växellådan ska få fler lägen
motorn ska få en större turbo (idag super hx40)
nytt styrsystem
diff
ut med all inredning som är onödig och brinner lätt och slänga i en bur
+ lite mer men detta är riktlinjer iaf
börja med att riva ut motorn...
när man gjort de några gånger inser man att livet vore mkt bättre utan frontplåten så satte kapen i den

elmiabil och people choice vinnare? AIN´T CARE!
mycket enklare att lyfta i och ur motorn nu

men vad ska jag lyfta i för nått? många konstiga ideer och planer under väldigt kort tid... finns ju endel att välja på
börja plocka ur lite inredning
fick plocka av dörrarna för att komma in och ur bilen i mitt något för stora garage

notera lite bilstyling framför

neonljus "undercar" som satt på epan för många år sen

perfekt att öppna bagaget med själv när vingen är för tung för att självlyfta
för att återgå till motorvalet... detta kanske kan va nått?

ren slump att jag sprang pån
efter en stund va den redo att lyftas ur

Re: Smilesantes Nissan s14,5 drifting/Opel Manta A projekt
Postat: mån dec 09, 2013 4:33 pm
av smilesante
Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo driftingprojekt
Postat: mån maj 12, 2014 10:44 pm
av smilesante
tjenare, slänger in en liten uppdate
arbetet med att riva ut inredningen och riva i sär resten av bilen håller på för fullt
inredningen snart ute och bara en herrejösses massa kablar kvar att få ut
efter inredningen var de dags för utsidan

eftersom hela kjolpaketet och allt var fastlimmat och spacklat runt om över hela bilen tog det ganska många timmar att försöka få loss alla delar intakt, men efter mycket slit var allting avplockat

anledningen till att jag ville få bort allt är för att kunna få löstagbara delar ist på bilen så det blir lätt att byta samtidigt som jag ska lämna iväg alla delar för avgjutning för att kunna få fram billiga reservdelar när det behövs
bilen klar och helt rensad:) färdig för burmontering samt avgjutning av bakskärmar och dörrar

hela bilen förutom taket kommer gjutas av i glasfiber

(kjolpaketet,dörrar,huv och bagage samt skärmar)
nu ska jag försöka låta bli att skruva isär bilen mer iaf

nu ska de börjas bygga ihop igen

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo driftingprojekt
Postat: tis maj 13, 2014 12:42 pm
av Thed_J
Grymt bygge!
Tänkte passa på att höra om det blev kvar nåt av bakre sidorutorna när du tog ut dom?
Ifall du ska köra med lexan så är jag ev intresserad av att köpa den högra.
Mvh
Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo driftingprojekt
Postat: tis maj 13, 2014 5:03 pm
av Oskar Johansson
Riktigt nice