Hellborn Racing garaget - Hellborn Lådbilen!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
MVA-Productions
För mycket laddtryck

Hellborn Racing garaget - Hellborn Lådbilen!

Inlägg av MVA-Productions »

Tjena! Eftersom jag registrerade mig här strax innan mitt förra projekt blev klart så la jag inte upp någon projekt tråd på det.
Men nu tänkte jag lägga upp en tråd om vårat garage så man kan visa lite vad vi gör där.

Ett nytt bilprojekt kommer att dras igång inom kort men tills vidare håller jag på med en liten specialare :hihi:

Projektet är en lådbil som är byggd på ett rörrams chassie med aluminium kaross. Hela lådbilen väger i dagsläget ca 55-60kg utan förare och den har separatupphängd framvagn med dubbla A-armar runtom som dock är stummad för tillfället. Den har gjutna lättmetall fälgar från en elektrisk rullstol och låfriktionslagrade axlar och även skivbromsar med 6-kolvs ok runtom :hey:

Nu till den roliga delen med detta projektet. Nämligen: Att montera en 125cc crossmotor med lätt portad cylinder och avstämd pipa!

Lite har redan gjorts och jag lägger upp lite smaskiga bilder på de jag tycker är värt att se.

Bilen innan vi började riva allt för mycke i den (mupparna på bilden är garage kompisar)
Bild

Motorn som kommer att plockas isär och pillas lite med:
Bild

Dom fruktansvärt stora 6-kolvs oken :thumbright:
Bild

Bakvagnen innan kapen åkte fram. Får nog bli stelopererat bak för att få lite mer plats.
Bild

Och här har vi måttat in motorn och fått den på en plats där vi nog kommer att montera den. Här fastsatt med allfixaren "buntband" :thumbright:
Bild

Och som avslutning har vi en bild med vingen och bakplåten monterad för att se hur de kommer att se ut:
Bild

Allt för nu! Återkommer när det händer något mer av intresse!

Mvh
RilleS
Lite mer laddtryck

Re: Hellborn Racing garaget - Hellborn Lådbilen!

Inlägg av RilleS »

Vad ska göras med 142:an i bakgrunden? Lite intressant då jag har ägt den tidigare
MVA-Productions
För mycket laddtryck

Re: Hellborn Racing garaget - Hellborn Lådbilen!

Inlägg av MVA-Productions »

Garagepolarens flickvän köpte den så vi har bytt motor och ska göra om lite kassa lagningar :)
Mvh
Skriv svar