Håller på och lurar lite på ett insug med separata spjäll till en sr20.
Det jag funderar på är om man ska ha tryckfördelningsrör mellan runnersen för att kompensera för ev olikheter mellan spjällen eller ska man hålla det separat och försöka mäta tryckskillnaden istället och justera in?
Om man ska ha tryckfördelning finns ju möjligheten till tomgångsmotor.....
När jag ändå skriver kan jag passa på att fråga den eviga frågan om spridarplacering. Jag har sökt både här och på google men tamejfan alla säger olika... Om man skiter i låglast och vill ha topp effekt, är det fördelaktigt att sätta spridaren längre från toppen även på en fyrventilstopp? Annars säger folk att spridaren ska sitta nära 4 ventilare för att det ska spridas ordentligt till båda ventilerna...
Tryckfördelning vid separata spjäll
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tis jul 19, 2011 3:07 pm
- Ort: Göteborg
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tryckfördelning vid separata spjäll
Jag hade som en fuelrail men för luft.
den samlade jag vakumsignal i och drog i väg till en liten burk där jag hade uttag för bromsservo samt mapsensor mm mm.
funka klockrent faktiskt.
den samlade jag vakumsignal i och drog i väg till en liten burk där jag hade uttag för bromsservo samt mapsensor mm mm.
funka klockrent faktiskt.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: sön nov 15, 2009 9:41 pm
Re: Tryckfördelning vid separata spjäll
Nissan SR20?
GIT-R SR20 kom med ITB's från fabrik. Gör en bildsökning på Google så kan du se hur Nissan löst problemet.
GIT-R SR20 kom med ITB's från fabrik. Gör en bildsökning på Google så kan du se hur Nissan löst problemet.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tryckfördelning vid separata spjäll
BMW M3 mfl har luftrail.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tis jul 19, 2011 3:07 pm
- Ort: Göteborg
Re: Tryckfördelning vid separata spjäll
Kadett4wd skrev:Jag hade som en fuelrail men för luft.
den samlade jag vakumsignal i och drog i väg till en liten burk där jag hade uttag för bromsservo samt mapsensor mm mm.
funka klockrent faktiskt.
Blir nog ingen servo på aset så det slipper jag

Tackar för tipsen!
