Sida 1 av 1
laddtryck b20?
Postat: fre apr 28, 2006 11:02 pm
av niklas johansson
tjena!
tänkte snickra i hop en b20á med en sug turbo.
min fråga är: hur mycket kan men ladda en 20á med E-topp o förstärkt topplockspackn, resten är orginal??
Postat: fre apr 28, 2006 11:16 pm
av caterpillar

1,6 bar. kjørt GIK vt 201c med 1,6 bar

Postat: fre apr 28, 2006 11:21 pm
av The
ehum. med en standard e-topp har du väl komp på 10.5 om du inte kompsäker, vilket inte framgår om du ska göra

Re: laddtryck b20?
Postat: lör apr 29, 2006 10:28 am
av Jens Gustavsson
niklas johansson skrev:tjena!
tänkte snickra i hop en b20á med en sug turbo.
min fråga är: hur mycket kan men ladda en 20á med E-topp o förstärkt topplockspackn, resten är orginal??
det går aldrig att svara på en sån fråga

om du skriver ned exakt kompa , bränslesystems modell, förgasar modifickationer, turbo, tänd kurva mm så kanse man kan ge ett svar som iallafall är i närheten.
Postat: lör apr 29, 2006 2:55 pm
av niklas johansson
jag funderade mest på hur mycket laddtryck motorn tål.
Postat: lör apr 29, 2006 3:28 pm
av Eric Wiklund
som jens säger går det inte att svara på....
du måste ge oss mer data på motorn så kan man säga ungefär
om du inte förstår vad du gör och har koll på allting kommer motorn att bli kortlivad!
Postat: lör apr 29, 2006 4:25 pm
av Jens Gustavsson
niklas johansson skrev:jag funderade mest på hur mycket laddtryck motorn tål.
0.0- 2.5 bar beroende på många faktorer

Postat: lör apr 29, 2006 11:01 pm
av caterpillar
hadde 6,8 -1 i grundkomp

Postat: mån maj 01, 2006 8:23 pm
av niklas johansson
ah, skit samma! jag provar mig fram.
har inte kommit så långt att jag vet hur möe jag ska göra åt sketen.
det ända jag har är turbo kitet, en orginal b20 A och en E topp.
sen blir det vad de blir av resten. har ju inte tänkt mig nån värsting så vi får la se. jag återkommer när jag har mer ingående koll på vad jag ska hitta på!