Tjena ! Har ny bytt motor till en b230ft i min gamla 740 med lh2.4 .. Så som jag förstår skulle detta funka och det jag har gjort är.. förlängt lmm kabeln, satt på saab 9000 röda spridare då dessa skulle va högohmiga. Satt i b230ft turbo bränsle box..
Testade först att köra original spridarna och original boxen.. Funkade att starta men sen hände något.. Testade byta till en bränslebox först från en b230ft, slutnummer -977, funkade ej.. och denna va det även startspärr i fattade jag sen.. Hur som haver, bytte tillbaka till originalboxen och då fick jag ett förbannat konstigt elfel.. instrumenthuset samt stereon slocknade inte när jag vred av tänningen, samt låter som pumpen under bilen står och "tickar".. Försökte med saab spridarna och RÄTT bränslebox till motorn utan startspärr, tror det var 958 slutnummer men är väldigt osäker.. Funkade inte det heller.. Har gnista och har soppa in i fuelrailen, men Det är torrt i returen från fuelrailen..
Någon som har någon idé vad fan det kan vara ? yikes Jag har nämligen inte en aning..
Mvh Kallonen
Bytt motor från b230f till b230ft i volvo 740 1989 FUNKAR EJ
-
- Lite mer laddtryck
Re: Bytt motor från b230f till b230ft i volvo 740 1989 FUNKA
Vad har du för kablar till lmm den är rätt så känslig. Prova med f data box både tändning och bränsle med röda spridare. Har du en annan fuelrail att prova kan ju vara stopp i denna. Har du även kollat så att spridarna öppnar? Mvh niclas
Förlängde med vanliga 1,5mm2 kablar.. yep har en annan men denna fuelrail satt på f motorn och den har jag kört med innan.. men får testa de sen ! Att tillägga är att jag har kallstartsventil på motorn nu och som jag fattat det så ska inte turboboxarna vara utröstade med det ??
-
- Lite mer laddtryck
Personligen har jag aldrig fått org turbo boxar att funka har alltid kört standard f sprut boxar med röda spridare bara enda jag fått och funka
Men va fan kan de va nu..? startade ju med original boxarna och originalspridarna, men nu vill inte spridarna öppna, har 4 volt på soppa pumpen, så soppa pumpsrelä, spridarrelä, bränslebox... va kan de va mer `??
Har du 4 volt på bränslepumpen så kan du ju börja med att kolla dom kablarna och kanske reläet
Kollade reläet och verkar inte vara fel på de, men har sånt jävla soppa tryck vid fuelrailen så soppa finns de ju.. men kan de vara spridarrelät som körtslöts när jag bytte o satte i en helt fel bränslebox ? Hittat ett jord fel i hela "relälådan".. Va något hemmaskarvat skit med 0.75mm2 kabel som gick ner och låg på mellan en skruv och själva panelen.. så jordade inte klockrent kan man säga.. Så drog en ny jord och har inte mätt upp soppa pumpen efter det..