Koenigsegg One:1
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Koenigsegg One:1
Nya bilen One:1 med 1360 hk och 1360 Kg.
Intressant som vanligt, från Koenigsegg.
3d Printade turbinhus på turboaggregaten som jag fattar det med variabel nozzelarea eller liknande.
1000Nm från 3000-7000 Rpm, helt sjukt !
8 sevärda minuter.
http://www.youtube.com/watch?v=6Sivt84RuTk#t=510
Intressant som vanligt, från Koenigsegg.
3d Printade turbinhus på turboaggregaten som jag fattar det med variabel nozzelarea eller liknande.
1000Nm från 3000-7000 Rpm, helt sjukt !
8 sevärda minuter.
http://www.youtube.com/watch?v=6Sivt84RuTk#t=510
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Koenigsegg One:1
Vridet var inte imponerande, lär vara lådan som begränsar.
Mvh Erik
Mvh Erik
Re: Koenigsegg One:1
nu minns jag inte vilken video men christian sa just exakt det, att vridet är ju begränsat för drivlinans skull. Såg en bild på one:1 på nurburgring, kan bli kul att se vad den ger för tid om det är någon tid som släpps
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Koenigsegg One:1
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Koenigsegg One:1
Er ikke 1000nm fra 3000-7000 imponerende??
Jorgen Aune
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Koenigsegg One:1
Kul med fler klipp !
Det totala maxmomentet är väl kanske inte superhögt på 1000Nm på 5 liters motor.
Men man ska ha klart för sig att det är en produktions bil. (nåja...)
Däremot är jag imponerad av bredden, 1000Nm från 3000-7000 lär ju ge ett helt otroligt register !
Turboaggregaten lär vara mycket väl utprovade för att ge så bra laddtryck redan vid 3000, och hänga i ända till 7000.
Det skulle vart intressant att se grafer på moment och laddtryck.
Det totala maxmomentet är väl kanske inte superhögt på 1000Nm på 5 liters motor.
Men man ska ha klart för sig att det är en produktions bil. (nåja...)
Däremot är jag imponerad av bredden, 1000Nm från 3000-7000 lär ju ge ett helt otroligt register !
Turboaggregaten lär vara mycket väl utprovade för att ge så bra laddtryck redan vid 3000, och hänga i ända till 7000.
Det skulle vart intressant att se grafer på moment och laddtryck.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Patrik Johansson
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tis jun 27, 2006 4:29 pm
- Ort: Höör
- Kontakt:
Re: Koenigsegg One:1
Vid bänkkörning har det tidigare (med Agera R) plockats ut mer vrid än vad Dynapacken ville vara med om i alla fall...
Man väljer att begränsa vridet.
Man väljer att begränsa vridet.
MVH Patrik
http://www.garaget.org/?car=14773
http://www.garaget.org/?car=14773
Re: Koenigsegg One:1
Fränt med 3D printat avgashus! Vore skönt att slippa tänka på gjutbarheten när man ritar avgashus, samt att det blir mycket lättare. Men det är tur att dom inte behöver klara två 1000 timmars standardprov sen i cell
Då hade det nog blivit lite utfall. 


Peter Lindberg
0768032059
0768032059
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Koenigsegg One:1
https://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8
Kolfiber fälgarna.
Man kan anta att det är en klurig teknik dom använder för att tillverka ekrarna som är ihåliga !
Intressant lösning på turboaggregaten också
Kolfiber fälgarna.
Man kan anta att det är en klurig teknik dom använder för att tillverka ekrarna som är ihåliga !
Intressant lösning på turboaggregaten också

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo