Sida 1 av 1

Audi s2 3b 1991

Postat: lör jun 07, 2014 8:38 pm
av frittjoff
Har ett stort problem med min s2a. har hållt på med den till o från i 2veckors tid nu och kan inte få bilfan till o gå på tomgång

Där är smiddmotor, turbobanditen tb60 cp service grenrör etc.

Orginal motronic styrsystem med tillhörande spridare osv.

Den startar fint alltid och går hyffsat på tomgång kall men så fort man gasar upp den så tjuvstannar den o värre blir de ju varmare den blir tillslut är där ingen tomgång alls.

Har bytat LMM och har mätt den nya eller alla konstens regler och den fungerar som den ska.
Köpt en ny Lambdasond och de gjorde inte någon skillnad iheller.

kan inte längre kolla mina felkoder med en felkodslampa jag byggde, den lyser konstant när man kopplar in den även med tändningen av vilket inte är helt rätt.
Den går o köra med o går skapligt över 2000varv ligger man på 1000-2500varv på högre växel så hackar den med jämna mellanrum men är annars körbar och går kanon på fullgas, det är endast vid jämngas den går illa. den går också otroligt fett. svartryker och stiften blir kolsvarta.

Har trycktestat och kollat efter lekage med startgas med motorn på tomgång. där är ombyggt insug 3"tryckrör alu ic etc etc.

Har kollat jordpunkter både inne i bilen och ute i motorrummet, tomgångsmotorn är bytt den också TPSen är kalibrerad och grundtomgången är ca 600varv.

Jag har snart rivit av allt hår på huvudet har provat allt ja kan komma på. om det är någon som har Vems PNP så köper jag det direkt!

Re: Audi s2 3b 1991

Postat: lör jun 07, 2014 9:39 pm
av Pacman
Är det inte kylvätsketempgivaren som alltid går sönder på VW och Audi?

Re: Audi s2 3b 1991

Postat: sön jun 08, 2014 8:46 am
av wiell
Pacman slog huvudet på spiken.
Multitempgivaren på vattengrenrörer.

Ska du köra med en tb60 och original spridare?
Org lmm?

Re: Audi s2 3b 1991

Postat: sön jun 08, 2014 2:03 pm
av frittjoff
Går lika illa fast den är urkopplad.

Re: Audi s2 3b 1991

Postat: sön jun 08, 2014 2:07 pm
av Johan Posth
Nästan så du sa lösningen själv där. Skulle den vara hel skulle du ju märkt skillnad när du koppla ur den

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Re: Audi s2 3b 1991

Postat: fre jun 13, 2014 7:40 pm
av frittjoff
Nu är både multitempgivaren och vattentempmätaren bak på toppen till boxen. Blev ingen skillnad. Fler ideer?