Audi s2 3b 1991
Postat: lör jun 07, 2014 8:38 pm
Har ett stort problem med min s2a. har hållt på med den till o från i 2veckors tid nu och kan inte få bilfan till o gå på tomgång
Där är smiddmotor, turbobanditen tb60 cp service grenrör etc.
Orginal motronic styrsystem med tillhörande spridare osv.
Den startar fint alltid och går hyffsat på tomgång kall men så fort man gasar upp den så tjuvstannar den o värre blir de ju varmare den blir tillslut är där ingen tomgång alls.
Har bytat LMM och har mätt den nya eller alla konstens regler och den fungerar som den ska.
Köpt en ny Lambdasond och de gjorde inte någon skillnad iheller.
kan inte längre kolla mina felkoder med en felkodslampa jag byggde, den lyser konstant när man kopplar in den även med tändningen av vilket inte är helt rätt.
Den går o köra med o går skapligt över 2000varv ligger man på 1000-2500varv på högre växel så hackar den med jämna mellanrum men är annars körbar och går kanon på fullgas, det är endast vid jämngas den går illa. den går också otroligt fett. svartryker och stiften blir kolsvarta.
Har trycktestat och kollat efter lekage med startgas med motorn på tomgång. där är ombyggt insug 3"tryckrör alu ic etc etc.
Har kollat jordpunkter både inne i bilen och ute i motorrummet, tomgångsmotorn är bytt den också TPSen är kalibrerad och grundtomgången är ca 600varv.
Jag har snart rivit av allt hår på huvudet har provat allt ja kan komma på. om det är någon som har Vems PNP så köper jag det direkt!
Där är smiddmotor, turbobanditen tb60 cp service grenrör etc.
Orginal motronic styrsystem med tillhörande spridare osv.
Den startar fint alltid och går hyffsat på tomgång kall men så fort man gasar upp den så tjuvstannar den o värre blir de ju varmare den blir tillslut är där ingen tomgång alls.
Har bytat LMM och har mätt den nya eller alla konstens regler och den fungerar som den ska.
Köpt en ny Lambdasond och de gjorde inte någon skillnad iheller.
kan inte längre kolla mina felkoder med en felkodslampa jag byggde, den lyser konstant när man kopplar in den även med tändningen av vilket inte är helt rätt.
Den går o köra med o går skapligt över 2000varv ligger man på 1000-2500varv på högre växel så hackar den med jämna mellanrum men är annars körbar och går kanon på fullgas, det är endast vid jämngas den går illa. den går också otroligt fett. svartryker och stiften blir kolsvarta.
Har trycktestat och kollat efter lekage med startgas med motorn på tomgång. där är ombyggt insug 3"tryckrör alu ic etc etc.
Har kollat jordpunkter både inne i bilen och ute i motorrummet, tomgångsmotorn är bytt den också TPSen är kalibrerad och grundtomgången är ca 600varv.
Jag har snart rivit av allt hår på huvudet har provat allt ja kan komma på. om det är någon som har Vems PNP så köper jag det direkt!