Har ltie smått påbörjat ett nytt bygge å tänkte höra om någon vet om man kan göra följande direkt eller måste regga med helt orginal först:
Min tanke är b230fk å e85 å maxx ecu direkt så man slipper lägga i lh 2.4 kablage.
Är detta möjligt eller måste ja lägga i lh 2.4 + motor å regga med det först sen bara byta till maxx ecu å e85?
Motorn skall för övrigt vara orginal är tanken tills mer pengar finns.
Är en 142 sport i dagsläget med orginal motor. b20 dubbla su bla bla.
Mvh
Regga 142a med b230fk å Maxxecu å e85?
Regga 142a med b230fk å Maxxecu å e85?
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Re: Regga 142a med b230fk å Maxxecu å e85?
hur du tillverkar effekten är oväsentligt, det du har att följa är det volvo specar för modellen ifråga. Säger dom 180 hästar så är det det du kan ha och ser det ut som du har mer, ja då kan du åka på att visa upp ett effektintyg.
Ska du ha mer hästar så blir det väl nästa steg med ombyggt fordon men då krävs det väl lite mer.
Ska du ha mer hästar så blir det väl nästa steg med ombyggt fordon men då krävs det väl lite mer.
Re: Regga 142a med b230fk å Maxxecu å e85?
Jo men till tex 240.
Reggade ja med b230ft och då var allt tvunget att va orginal dvs allt till motorn och taget som ett paket från donator bilen.
Därav ja undrar om det går att kringå det på någe sätt å sätta i annat sprut direkt?
Effekten lär inte va några problem.
Reggade ja med b230ft och då var allt tvunget att va orginal dvs allt till motorn och taget som ett paket från donator bilen.
Därav ja undrar om det går att kringå det på någe sätt å sätta i annat sprut direkt?
Effekten lär inte va några problem.
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Re: Regga 142a med b230fk å Maxxecu å e85?
-75 och äldre behöver man inte ha en original motor när man reggar, men du kan behöva ett intyg på motoreffekten när du reggar