Haltech e8
Moderator: backeliten
Haltech e8
Är de någon som kan svara på om de sprutet stödjer separat justering av soppan per cylinder? Så man kan kompensera att nån går snålt?
Mvh Teddan.
Mvh Teddan.
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
Mitt Projekt
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Kontakt:
kolla www.haltech.com vilket jag va snäll o gjorde åt dig
//Bjäle
så varsegodThe Haltech E8 is packed with more features than any ECU in its class by more than just a quarter mile. The all new E8 performance ECU is for those who are on a budget and need full sequential control for their engine.
The Haltech E8 ECU is an ECU capable of controlling sequential injection on 2 and 4 cylinder with semi sequential 6 and 8 cylinder applications. With 8 channels capable of controlling injection and ignition duties, the E8 can support most modern engines with multi-coil ignition systems, as well as conventional distributor ignition systems.In addition to controlling fuel and spark, the E8 can control various auxiliary engine functions.
//Bjäle

Vill inte verka dum men de står på 2 och 4 cylindrar? Kan man inte ställa t.ex om bara 4:an går snålt? Dvs 3st går perfekt men 4:an lite snålare, vill kunna få den kompenserad med mer soppa? Hoppas ni fattar va ja menar.
De va därför ja frågade
Hoppas nån förstår sig på detta bättre än mig och tack för svaret iaf. Inte den bästa på engelska.
Mvh Teddan.
De va därför ja frågade

Mvh Teddan.
Nissan 200sx s13
Mitt Projekt
Mitt Projekt
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Kontakt:
tror att man har 4 separata utgångar. går att köra sekv. på 2 eller 4 cyl. bilar. ingen 3 cyl går att mappa sekv. och 1 cyl behöver man ju bara en bränsle mapp till..
När man kör 6 cyl kör man med 3 utgångar och 2 cyl får en utgång.
4 utgångar med 2 spridare på en 8 cyl motor
5 cyl funkar inte heller..
När man kör 6 cyl kör man med 3 utgångar och 2 cyl får en utgång.
4 utgångar med 2 spridare på en 8 cyl motor
5 cyl funkar inte heller..
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Så kortfattat så kommer ja på min 4cylindriga motor kunna skjutstera ca +-12% individuellt per cylinder?
Blir kanon då 2 av mina går lite snålare av nån anledning.
Blir kanon då 2 av mina går lite snålare av nån anledning.
Nissan 200sx s13
Mitt Projekt
Mitt Projekt
Ingen aning vad som kan orsaka att de går lite snålare på 2st. Kan bero på mycket. Men insuget är ju en bov som gör att många rasar dessa motorer. 4:ans cylinder får för mycket luft original. Så de är ju rätt givet att den kommer bli vitare då. men varför 2:an blir lite lite ljusare vet ja inte. Grenröret tror ja inte har nån inverkan då de är byggt bra. Och toppen är endast lite putsad i insugskanalerna, inget som kan ge nått direkt ojämt flöde in i cylindern heller.
Så att kompensera med nån % mer soppa känns rätt nödvändigt ändå. Istället för att bygga nytt insug osv så den aldrig kommer gå igenom besiktningen
Så att kompensera med nån % mer soppa känns rätt nödvändigt ändå. Istället för att bygga nytt insug osv så den aldrig kommer gå igenom besiktningen

Nissan 200sx s13
Mitt Projekt
Mitt Projekt
Har kikat igenom haltechs program. Ja hittar inget ställe där ja kan skjustera soppan individuellt?
Hur ska man gå till väga för att kompensera bränlemängden mellan olika cylindrar? Nån som har koll på det?
Edit: Hittade detta, ser ut som att det är här man ställer i procent den extra bränslemängden som olika cylindrar ska få, kan de stämma?
Bild
Hur ska man gå till väga för att kompensera bränlemängden mellan olika cylindrar? Nån som har koll på det?
Edit: Hittade detta, ser ut som att det är här man ställer i procent den extra bränslemängden som olika cylindrar ska få, kan de stämma?
Bild
Nissan 200sx s13
Mitt Projekt
Mitt Projekt