Tjena!
Har lite problem med att bilen dör vid gaspådrag.
Är en b230fk från en 97:as 940 som jag har slängt i 240 min med sprut från en 86 740 turbo (182) hästarna.
Allting lirar hur bra som hälst till ca: 0,7 bar ladd då den börjar blödra o hakka.
Kör med orginalpump i tanken och en boch 044 under bilen.
Nkg b8es stift, vet inte om det är här felet är om jag ska köra med mjukare stift istället?
T3/t4 turbo tänkt att ladda 1,5 bar.
Mvh/// Anton
b230fk dör vid 0,7 ladd
-
- Lite mer laddtryck
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Re: b230fk dör vid 0,7 ladd
Prova att knacka ihop gnistgapet till 0,5mm så vet du om gnistan är för svag eller om det är nåt annat.
Enkelt test.
Erland
Enkelt test.
Erland
-
- Lite mer laddtryck
Har en manometer vid btr så satt en goprokamera där nu när jag var ute och körde, har ställt soppa trycket på 3,5 bar håller soppatrycket bra ända till 0,7 bar då det faller ner direkt till 2 bar och bilen börjar gå dåligt.
Antagligen det som är felet.
Kl racings kopia av 044 bosch, vet inte om det är nå fel på pumpen men den går iaf.
Antagligen det som är felet.
Kl racings kopia av 044 bosch, vet inte om det är nå fel på pumpen men den går iaf.

Är nog 044-pumpen som kör ifrån den lilla förpumpen i tanken när det börjar förbrukas bränsle. Byt den till en kraftigare typ walbro el liknande. Biltema har en som säkert duger.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
-
- Ganska mycket laddtryck
Ett tips är att kolla upp generatorn också. Min 760 blev likadan när laddet kom men gick bra annars, generatorn gav inte nog med kräm, bytte och sen gick den som den skulle.
Magnus
-
- Lite mer laddtryck
Bytte förpump i tanken = inget resultat
Har en 100 AP generator som laddar 14,3 V så den akn nog också uteslutas.
Ska till garaget nu och provköra alla spridare i en petflaska.
tack för tippsen börjar mer mer luta åt ett annat styrsystem ganska less på dom hära orginalgrejjorna.
Gjort detta som ett test för att kolla hur mycket hästar man kan plocka ut på ett orginalstyrsystem med oöppnat motor.
Har en 100 AP generator som laddar 14,3 V så den akn nog också uteslutas.
Ska till garaget nu och provköra alla spridare i en petflaska.
tack för tippsen börjar mer mer luta åt ett annat styrsystem ganska less på dom hära orginalgrejjorna.
Gjort detta som ett test för att kolla hur mycket hästar man kan plocka ut på ett orginalstyrsystem med oöppnat motor.