Rallycross 2150 motor
Postat: tis sep 09, 2014 10:51 pm
Hejsan är ny här och sett att det finns massa trevliga kunskaper att gotta sig i!
Håller på och bygger rallycross bil klass 2150.
Skulle behöva lite åsikter kring motorval samt recept åsikter! Blir första tävlingsåret nästa år så siktar inte mot stjärnorna direkt! Skaplig maskin med trevlig karaktär är målet!
Kör receptet så får ni gärna fylla på och rätta mig där ja missat!
B21e block med plana kolvar
H-profil (mest för att det är en så pass liten utgift)
Givetvis helt renoverat,honat o nya lager och ringar.
Oljetråg med skvalpplåtar och ny pump.
Lätt svänghjul (skelett modell) 4-6p sinter, tryckplatta?
Toppen blir en 530 med 46-38 ventiler, nya styrningar och säten
Portad och planad. 2 backcut vinklar på ventil.
Sen kam till det där sitter ja fast lite?
Valet står sen i mellan antingen en uppsättning fajs 45or eller ett par weber 48or?
Givetvis extraktor.
Samt ordentlig tändning, har inte hunnit kolla reglementet kring just tändningen så det är lite oklart!
Synpunkter och råd på det?
Håller på och bygger rallycross bil klass 2150.
Skulle behöva lite åsikter kring motorval samt recept åsikter! Blir första tävlingsåret nästa år så siktar inte mot stjärnorna direkt! Skaplig maskin med trevlig karaktär är målet!
Kör receptet så får ni gärna fylla på och rätta mig där ja missat!
B21e block med plana kolvar
H-profil (mest för att det är en så pass liten utgift)
Givetvis helt renoverat,honat o nya lager och ringar.
Oljetråg med skvalpplåtar och ny pump.
Lätt svänghjul (skelett modell) 4-6p sinter, tryckplatta?
Toppen blir en 530 med 46-38 ventiler, nya styrningar och säten
Portad och planad. 2 backcut vinklar på ventil.
Sen kam till det där sitter ja fast lite?
Valet står sen i mellan antingen en uppsättning fajs 45or eller ett par weber 48or?
Givetvis extraktor.
Samt ordentlig tändning, har inte hunnit kolla reglementet kring just tändningen så det är lite oklart!
Synpunkter och råd på det?