sidepipe?
Re: sidepipe?
30 cm bakom bakersta öppningsbara ruta om jag inte minns fel
Vet ni varför gud kom på underlivssvamp på kvinnor?
Bara för kvinnor ska veta hur det är att leva men en irriterande f**ta!
Bara för kvinnor ska veta hur det är att leva men en irriterande f**ta!
man får ha sidepipes nuförtiden. Räcker med straxt framför bakhjulen
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%2 ... oc38872769
8 Kap. Avgassystem
Övergripande krav
1 § Bil som drivs med förbränningsmotor skall ha avgassystem bestående av avgasrör och effektiv anordning (ljuddämpare) för att hindra störande ljud från avgaserna. Bil skall uppfylla kraven för respektive kategori enligt 2 – 6 §§ samt kraven för utvändigt fordonsbuller i 10 kap.
Personbil och lätt lastbil
2 § Avgasrör får inte mynna ut eller avge avgaser under utrymme för förare eller passagerare och inte heller under annan del av karosseriet, som är sammanbyggd med sådant utrymme.
Avvikelser kan dock godtas om utförandet hos karosseri och avgasrör är sådant att det inte bedöms föreligga någon risk att avgaser under körning tränger in i utrymmet.
8 Kap. Avgassystem
Övergripande krav
1 § Bil som drivs med förbränningsmotor skall ha avgassystem bestående av avgasrör och effektiv anordning (ljuddämpare) för att hindra störande ljud från avgaserna. Bil skall uppfylla kraven för respektive kategori enligt 2 – 6 §§ samt kraven för utvändigt fordonsbuller i 10 kap.
Personbil och lätt lastbil
2 § Avgasrör får inte mynna ut eller avge avgaser under utrymme för förare eller passagerare och inte heller under annan del av karosseriet, som är sammanbyggd med sådant utrymme.
Avvikelser kan dock godtas om utförandet hos karosseri och avgasrör är sådant att det inte bedöms föreligga någon risk att avgaser under körning tränger in i utrymmet.
Härligt. Om det är som du säger att man får ha det nu föe tiden frågan är om man måste dra ut det på vänstersidan?
Har ingen lust att bygga över bakaxlen då den har blivit lite låg så en ljuddämpare och sen ut på högersidan. Är ju bara bakre sidoruta där. Är väl bara att prova
Har ingen lust att bygga över bakaxlen då den har blivit lite låg så en ljuddämpare och sen ut på högersidan. Är ju bara bakre sidoruta där. Är väl bara att prova
Non stop drivning!
Vänster/höger skall inte spela någon roll, däremot får avgasernas ändrör inte vinklas uppåt (om jag kommer ihåg rätt).
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Det stämmer helt som du säger hauge, min gamla bmw 525 tds rullade galant igenom bes med sidepipe. Även fast den inte hade kat, partikelfilter eller ljuddämpare
Det var lite av skönheten att köra tysk-importerat och LB reggat 

Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Sidepipe hade varit fint men tro inte ljudämparen från biltema 2.5" platt får plats under karossen då bilen blivit något lågare.
Men det går att ha den på högersidan pipen alltså?
Men det går att ha den på högersidan pipen alltså?
Non stop drivning!