Köpte en okörbar cheva -55 pickup för 5 år sen och satte ihop den med en 350 och 700 låda, la nytt flakgolv, körde en sommar med traktorliknande körupplevelse sen valde fläkten att penetrera kylare så var de roliga slut.
Rev sedan ner hela spektaklet på en lördag och blästrade och grundade ramen, köpte en Heidst mustang II framvagn, punktade dit den och satte dit några bälgar.
Svetsade bort hela torpedväggen och halva golvet samt flakgolvet.
Ramlade över en gammal 9" banjo och den fick ta plats längst bak i en hemmabyggd fyrlänk med wattlänk. Körde till lokala speedshopen Dahlblom bros och beställde Shockwaves till upphängningen, även strangeklump, Grizzlydiff, 35 splines Moser-axlar och 2.90 utväxling till banjon.
Hittade en 6.2 Diesel någonstans i sverige som fraktades hem och skulle användas med Hummer H1 toppar, marinpump och t70 snurra. Byggde insug och grenrör till Dieseln.
Fick hem en 6 växlad ZF utan sprängkåpa från en corvette c4 från uvesa, gjorde en egen sprängkåpa.
Ett slag därefter tröttnade jag på hela skiten och bara ställde den i ett hörn.
Sålde i våras Dieseln med grenrör och hela skiten och hittade en krockad Chevy Trailblazer på blocket. Köpte motorn från denna, en Atlas 4,2 liters helaluminium 24 ventilare.
Och där står det idag, ett mål jag har är att det ska gå att köra hjälpligt till nästa sommar.
Så har därför beställt och köpt lite mer saker för att detta ska gå.
Shockwaves fram (de vanliga bälgarna orkade inte lyfta skrotet), En th400 (för dåligt med tid för att få ihop det med ZF:en), Manuellt ventilhus till denna th400:an, Ett MaxxECU Sprut, en HX55:a, en 66mm Precision WG.
Blev även över lite saker från min E34 M50 Turbo som går att använda. 1700cc Spridare, dubbla wallbro 400 in tank pumpar, nån fuldump, å lite annat lullull.
Så om jag inte glömmer det så blir det kanske några uppdateringar här.

precis tagit ur 350:in ur orginalchassiet

tagit bort hytt å flak

Ligger fint!

Pungat dit framvagnen

Pungat dit bakvagnen(Troligtvis ändras den igen)

Dieseln och corvette-lådan

Sprängkåpa

Dieselgrenrören

Så den står nu.