Tja jag är sugen på att köpa en VW Corrado.
det jag undrar är om någon här har erfarenhet av dom tänker mest på vilken motor jag ska ha
vr6 eller G60 vilken håller bäst service kostnader o så vidare
VW Corrado
VW Corrado
Björn Sandstedt
Re: VW Corrado
Jag skulle välja VR6.
Men det är mer ett personligt val.
Jag har just nu själv en Golf VR6 Syncro.
Och köpte just en Corrado VR6 åt en bekant i dagarna.
Mitt val då.......OM jag skulle välja !?
Beror nog på att den har högre effekt standard.
Och trimmar du så kostar de samma ungeför i slutändan.
Så varför inte ha 30hk mer att utgå ifrån.
Servicemässigt är det nog skitsamma.
VR6 har kamkedjor som SKA bytas men är oftast inte gjort.
Sitter mellan motor och låda och då blir det motor ur för detta.
G60 har den kompressorn som behöver service.
Och det går att byta alla delar själv men är man nybörjare på G60 skulle jag lämna bort det.
Men det är inte billigt heller , så även denna modell drar iväg i servicekostnad.
Soppamässigt drar nog VR6 mer totalt set.
Men då har den 190hk , G60 har 160hk.
Bra sidor att besöka.....
VWCS(Volkswagen Club Sweden) http://www.vwcs.se , http://WWW.VR6.NU , Corrado Club Sweden.
Angående Corrado VR6 så är den jag köpte åt min bekanta till salu ganska snart.
Den skall bara besiktas egentligen och jag kan förmedla kontakten.
En del att fixa lackmässigt på bilen och finns långt norrut....
Men säkerligen rätt pris på den snart.
Han har redan en annan finare
Men det är mer ett personligt val.
Jag har just nu själv en Golf VR6 Syncro.
Och köpte just en Corrado VR6 åt en bekant i dagarna.
Mitt val då.......OM jag skulle välja !?
Beror nog på att den har högre effekt standard.
Och trimmar du så kostar de samma ungeför i slutändan.
Så varför inte ha 30hk mer att utgå ifrån.
Servicemässigt är det nog skitsamma.
VR6 har kamkedjor som SKA bytas men är oftast inte gjort.
Sitter mellan motor och låda och då blir det motor ur för detta.
G60 har den kompressorn som behöver service.
Och det går att byta alla delar själv men är man nybörjare på G60 skulle jag lämna bort det.
Men det är inte billigt heller , så även denna modell drar iväg i servicekostnad.
Soppamässigt drar nog VR6 mer totalt set.
Men då har den 190hk , G60 har 160hk.
Bra sidor att besöka.....
VWCS(Volkswagen Club Sweden) http://www.vwcs.se , http://WWW.VR6.NU , Corrado Club Sweden.
Angående Corrado VR6 så är den jag köpte åt min bekanta till salu ganska snart.
Den skall bara besiktas egentligen och jag kan förmedla kontakten.
En del att fixa lackmässigt på bilen och finns långt norrut....
Men säkerligen rätt pris på den snart.
Han har redan en annan finare
VW & Volvo.
Re: VW Corrado
Sen får man ju ställa för och nackdelar mot varann, varför fastna du för en corrado från början?
Är du ute efter att få en "sportbil" dvs en bil som går både fort rakt fram och är snabb även när det svänger, satsa på en g60
och plöj ner massa pengar i trim och väghållnings prylar. Lite bättre viktfördelning med 4a där fram istället för vr6an som dessutom är vinklad framåt.
Har ägt 5st golf vr6, äger 3st för tillfället. Har en passat, tänkte sälja av mina vr6or men ljudet och känslan gör att iallafall jag inte kan vara utan en eller några vr6or...
Är du ute efter att få en "sportbil" dvs en bil som går både fort rakt fram och är snabb även när det svänger, satsa på en g60
och plöj ner massa pengar i trim och väghållnings prylar. Lite bättre viktfördelning med 4a där fram istället för vr6an som dessutom är vinklad framåt.
Har ägt 5st golf vr6, äger 3st för tillfället. Har en passat, tänkte sälja av mina vr6or men ljudet och känslan gör att iallafall jag inte kan vara utan en eller några vr6or...
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
Re: VW Corrado
haft 2 corrado vr6:r.
väldigt mysiga bilar faktiskt.
även haft en golf g60 och den var inte lika mysig. vridet från 6:an är ju underbar.
väldigt mysiga bilar faktiskt.
även haft en golf g60 och den var inte lika mysig. vridet från 6:an är ju underbar.
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.