Sida 1 av 1
Olika laddtryck!!
Postat: sön maj 21, 2006 4:00 pm
av mIRGIT
Jaha då har man provkört turbokojjan med bra resultat. Dock så har jag ett problem. Det är så att ibland så får jag max laddtryck och ibland knappt något. Vad kan dettta bero på? Jag vet att mitt grenrör inte är det bästa men borde inte turbon ladda likadant varje gång jag kör? alltså ge samma laddtryck vid samma varvtal?
Och så har jag en liten snabb fråga, Kan man fästa munstycket till vatteninprutet i insuget? eller ska man skicka in det innan turbon?
Mvh Erik
Postat: sön maj 21, 2006 4:05 pm
av peppe
Olike ladd borde du kunna få beroende på hur du belastar.
Fullgas på 4:an uppför skulebacken på 3000rpm borde ge dig mer ladd än utför på 3000rpm.
Eller det kanske är ännu tydligare att det spökar?
Postat: sön maj 21, 2006 4:07 pm
av mIRGIT
jo det har du rätt i. Men När jag står stillastående och gasar på 1,2,3 :an så får jag ibland fullt laddtryck och iblande inte fast jag kör på samma varvtal m,m. Kan det vara dumpventilen som inte orkar hålla emot när trycket kommer?
Re: Olika laddtryck!!
Postat: sön maj 21, 2006 4:07 pm
av Jens Gustavsson
mIRGIT skrev:Jaha då har man provkört turbokojjan med bra resultat. Dock så har jag ett problem. Det är så att ibland så får jag max laddtryck och ibland knappt något. Vad kan dettta bero på? Jag vet att mitt grenrör inte är det bästa men borde inte turbon ladda likadant varje gång jag kör? alltså ge samma laddtryck vid samma varvtal?
Och så har jag en liten snabb fråga, Kan man fästa munstycket till vatteninprutet i insuget? eller ska man skicka in det innan turbon?
Mvh Erik
gör en provtryckning av turbosystemet och kolla så westgaten inte kärvar.
har du ingen laddkylare och ingen finfördelning av vattnet så kör du in det före turbon så finfördelar proppellern vattnet.