Funderingar ang grenrör, 3-1 pulssplit, s54 borgwarner efr
Postat: tis nov 25, 2014 12:51 pm
klurar på att bygga ett grenrör till min s54 turbo, kommer köra med en twinscroll turbo efr 9180, så blir pulssplit,
då e frågan hur man ska bygga smidigast/bäst ? läst mig till att dom spolar lite snabbare om man drar ihop 3 cyl sen går dom i ett rör tillsammans minst 1dm innan turbon, nån som vet om detta stämmer ? såg jens skriva om de i nån tråd,sett lite olika alternativ på grenrör, nån som vågar uttala sig om dessa ?
sen e fråga om man ska bygga i rf eller ej, kanske vore skönt o slippa rosten invändigt när man kör e85 ?
sen e det ju frågan med glödskal, men verkar inte som någon råkat ut för de, läste även där att det var audikillar med sin första 55mm kullagrade turbo som noja över de ?!
kommer bli lite småtrågt då turbon kommer sitta ganska långt fram, s54 i e36



då e frågan hur man ska bygga smidigast/bäst ? läst mig till att dom spolar lite snabbare om man drar ihop 3 cyl sen går dom i ett rör tillsammans minst 1dm innan turbon, nån som vet om detta stämmer ? såg jens skriva om de i nån tråd,sett lite olika alternativ på grenrör, nån som vågar uttala sig om dessa ?
sen e fråga om man ska bygga i rf eller ej, kanske vore skönt o slippa rosten invändigt när man kör e85 ?
sen e det ju frågan med glödskal, men verkar inte som någon råkat ut för de, läste även där att det var audikillar med sin första 55mm kullagrade turbo som noja över de ?!

kommer bli lite småtrågt då turbon kommer sitta ganska långt fram, s54 i e36


