Jens G B20 142. 10.62/198km/t 2023

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jens Gustavsson skrev:
peppe skrev:Tråkigt att höra Jens, blir ingen resa för mig heller. Endast som åskådare =)
är det så illa? :cry:


jag vill inte va den som säger "vad var det ja sa" men 6 tändsystem på en motor är 5 fler än vad som behövs :?

har du kollat att basic grejorna fungerar (frågar på din tråd i stället)?
100 år sedan med det var aldrig fel på spolarna, tändkablarna som var nya från Van Service en sväng, sedan ett spridar drivsteg. 5st förmånga men ack så bra det funkar ehehe, peppar peppar ta i trä.
.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

bröt upp kl 5.15 i dag (hadde ingen klocka trodde klockan va typ 8.00 när jag kom till garaget upptäkte jag mistaget :) ) tänkte att det var lika bra att porta klart det sista på den nya B20 toppen när jag liks var på bena.


så nu är portning och säten helt klar :D återstår att göra nya hål och infästning till spridar hållarna + nåra andra små saker.


portningen blev inte så snäll som jag först tänkte och toppen blev inte så mycket sämre än den jag hadde skulle jag gissa (har inte hunnit flödestästa än.


ventilstorlekarna blev 44 x 40 denhär gången men jag är tveksam att de 2 mm större avgasventilerna blir någon större skilnad då det inte går att porta tilräckligt mycke ca 10mm under ventilen då det inte fins tilräckligt mycke matrial där (vill inte heller riskera nått)
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Så då är den körklar till BR i Åmsele den 5/8 då ? ;)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Jens Gustavsson skrev:
portningen blev inte så snäll som jag först tänkte och toppen blev inte så mycket sämre än den jag hadde skulle jag gissa (har inte hunnit flödestästa än.
Så då fortsätter du med storturbon? ;)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Såg riktigt lovande ut nytoppen när ja va förbi dig Jens, hoppas allt håller nu så får du ta o bromsa till hösten/vinter.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

kul att du är på g igen Jens!jag håller på att ordna fläns till nya hx 50:n nu så man får prova lite under semestern.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

St3v3 skrev:
Jens Gustavsson skrev:
portningen blev inte så snäll som jag först tänkte och toppen blev inte så mycket sämre än den jag hadde skulle jag gissa (har inte hunnit flödestästa än.
Så då fortsätter du med storturbon? ;)
till och börja med ja, sen ska jag prova en modärnare och mindre holset h2d från peter (58mm in 72mm ut)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Magnus skrev:kul att du är på g igen Jens!jag håller på att ordna fläns till nya hx 50:n nu så man får prova lite under semestern.


det blir kul att höra avgastryck på det större avgashuset! blir nog att mappa om motorn skulle jag gissa!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag och erik mekar B20 så fingrarna blöder, hoppet ökar och fins att det blir race i sunsvall :)

men det är mycket kvar.



om det mot förmodan fins någon som vill meka grattis på en 142 :lol: i morron kväll så skulle det va kung, team platser och resa finns som betalning iallafall :?
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Måste tyvärr meka i Seven (har rasat igen) och så ska jag kanske köpa bil imorrn annars hadde jag lätt kommit o mekat B20 men lycka till !
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jens Gustavsson skrev:jag och erik mekar B20 så fingrarna blöder, hoppet ökar och fins att det blir race i sunsvall :)

men det är mycket kvar.



om det mot förmodan fins någon som vill meka grattis på en 142 :lol: i morron kväll så skulle det va kung, team platser och resa finns som betalning iallafall :?
Blir det ingen mappning imorgon så kan jag komma direkt efter jobbet, d.v.s. vid 19:30 och sedan meka tills Lördar morgon eftersom att jag är Ledig på Fredag.

Men jag antar att en BMW mek inte kvalar in, höhö :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det vore kung peppe om du orka komma och skruva lite, förhåppningsvis jävlas det inte så mycket så vi måste skruva till lördag morron :lol:


du skulle kunna fixa slut-spurten på bränslesystemet och byta bälten fram och lite sånt så ska jag försöka montera fast toppen som ska va monterigs klar i kväll.

om allt går som planerat så ska motorn kunna garage-startas i morron kväll.

håller sig då vatten och olja där de ska va så tar jag ledigt på fredag och fixar alla smågrejor.



halin hur gick det med vevaxlarna har det rasat igen (3 gången) eller är det andra försöket fortfarande, jag är inte riktigt uppdaterad?:cry:

jag har läst om packningen nu! :cry: tips läs stift och avgastemp också, dubbel kolla så tändningen stämmer med strobben!
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

hoppas att du kommer iväg till sundsvall.det verkar ju inte va allt kvar nu.jag skulle gärna hjälpt dig meka om jag inte haft fullt upp med att repa inför 2 spelningar nästa helg.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Magnus skrev:hoppas att du kommer iväg till sundsvall.det verkar ju inte va allt kvar nu.jag skulle gärna hjälpt dig meka om jag inte haft fullt upp med att repa inför 2 spelningar nästa helg.
jag vet att du gärna vill meka B20 igen :lol:


du kan få hjälpa mig att laga den efter sunsvall då jag spränkt den igen :lol:
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jens Gustavsson skrev:det vore kung peppe om du orka komma och skruva lite, förhåppningsvis jävlas det inte så mycket så vi måste skruva till lördag morron :lol:


du skulle kunna fixa slut-spurten på bränslesystemet och byta bälten fram och lite sånt så ska jag försöka montera fast toppen som ska va monterigs klar i kväll.

om allt går som planerat så ska motorn kunna garage-startas i morron kväll.

håller sig då vatten och olja där de ska va så tar jag ledigt på fredag och fixar alla smågrejor.



halin hur gick det med vevaxlarna har det rasat igen (3 gången) eller är det andra försöket fortfarande, jag är inte riktigt uppdaterad?:cry:

jag har läst om packningen nu! :cry: tips läs stift och avgastemp också, dubbel kolla så tändningen stämmer med strobben!
Jorå, kastar in mekar kläderna i Goffen, vill inte olja ned mina fina varselkläder.

Så regnar det eller är blött så får jag skjuta upp mappningen. Känns lite för farligt att börja öka tryck och sedan köra då det är blött.

Solen skulle skina på Fredag så det går ju att mappa då ev. beror lite på Mattias också, men jag tror han känner som mig.

Blött = Akta 2bar, hehe.

Slår en signal då jag lämmnar Sjulsmark, eller så stannar jag till för jag åker förbi dig varje dag nu då jag kör Innertavle vägen numera.

Såg nu att jag ljög om ET till sävar imorgon, det är 18:30 ca som gäller, inte 19:30 :)
Skriv svar