b234f
Postat: tis apr 07, 2015 2:21 pm
Hej, har läst runt mycket här på forumet och lärt mig en hel del. Men jag lyckas inte riktigt hitta svaren jag söker. Kanske är jag bara korkad och inte förstår vad jag läser.
Min tanke är att använda en b234f och smeka dit en snigel. Jag har läst mig till att det är för högt komp i maskin för att kunna åka bensin.
Tanken är att åka orginalkolvar och inte svarva av de.
Därför tänkte jag köpa kortare stakar för att förstärka och ge mig ett lägre kompförhållande. Här stötte jag på patrull.
Hur mycket kortare stakar ska jag köpa? om jag vill ha säg, 9:1 i komp?
Har läst att någon kör 3mm kortare, borde bli 149mm. Men inte vilken komp det gav…
Har någon erfarenhet av hur cylinderväggarna mår när kolven vänder nedanför däckplan?
Påverkas inte motorns storlek utav detta? Kommer jag få en större motor än 2300cc ?
Försöker pussla ihop de sista bitarna,
Johan
Min tanke är att använda en b234f och smeka dit en snigel. Jag har läst mig till att det är för högt komp i maskin för att kunna åka bensin.
Tanken är att åka orginalkolvar och inte svarva av de.
Därför tänkte jag köpa kortare stakar för att förstärka och ge mig ett lägre kompförhållande. Här stötte jag på patrull.
Hur mycket kortare stakar ska jag köpa? om jag vill ha säg, 9:1 i komp?
Har läst att någon kör 3mm kortare, borde bli 149mm. Men inte vilken komp det gav…
Har någon erfarenhet av hur cylinderväggarna mår när kolven vänder nedanför däckplan?
Påverkas inte motorns storlek utav detta? Kommer jag få en större motor än 2300cc ?
Försöker pussla ihop de sista bitarna,
Johan