Haltech E6M ?
Moderator: backeliten
Haltech E6M ?
Är lite sugen på det här kittet: http://www.blocket.se/vi/8278295.htm?ca=1_10_s
Blir isånafall mitt första sprut, är det måntro svårförstått?
Har den stöd för bredbandslambda?
Visst går det att styra tändning med den?
ligger priset i rätt kurs för den typen av sprut? vet inte vad den modellen brukar ligga kring..
Blir isånafall mitt första sprut, är det måntro svårförstått?
Har den stöd för bredbandslambda?
Visst går det att styra tändning med den?
ligger priset i rätt kurs för den typen av sprut? vet inte vad den modellen brukar ligga kring..
e6m är vad ja vet dos baserad mjukvara man mappar med?
Du kan styra tändning och soppa. Tror priset är rätt bra med, men ja skulle inte betalt mer än ca 6000kr för det.
Du kan styra tändning och soppa. Tror priset är rätt bra med, men ja skulle inte betalt mer än ca 6000kr för det.
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
Mitt Projekt
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
För att mappa så behövs en äldre dator med inbyggd serieport, det funkar inte med USB-adapter. Använder själv en 486DX4 med enbart DOS 6.22 och det funkar klockrent.
E6M är riktat till 4-cylindriga motorer om man vill kunna använda lite mysiga funktioner som att styra laddtrycket, launch etc.
Vad hade du tänkt för konfig på motorn?
antal cylindrar?
wastespark eller fördelare?
typ av spridare (hög/låg ohm)?
Sen vilket som är bäst av DOS eller windows mjukis är från person till person, finns fördelar med bägge.
E6M är riktat till 4-cylindriga motorer om man vill kunna använda lite mysiga funktioner som att styra laddtrycket, launch etc.
Vad hade du tänkt för konfig på motorn?
antal cylindrar?
wastespark eller fördelare?
typ av spridare (hög/låg ohm)?
Sen vilket som är bäst av DOS eller windows mjukis är från person till person, finns fördelar med bägge.
okej, men är det inte svårare att gå genom DOS??
Det är en B21:a . alltså 4 cyl.
jag har inte planerat så mkt, men det blir väl ett hemmabyggd grenrör med en typ HX 35 turbo, portad topp med lite större ventiler, å i princip std bottendel.
blir nog att köra wastespark i såna fall.
Spridarna vet jag inte... fördelar/ nackdelar med hög resp. låg ohm?
Det är en B21:a . alltså 4 cyl.
jag har inte planerat så mkt, men det blir väl ett hemmabyggd grenrör med en typ HX 35 turbo, portad topp med lite större ventiler, å i princip std bottendel.
blir nog att köra wastespark i såna fall.
Spridarna vet jag inte... fördelar/ nackdelar med hög resp. låg ohm?
Det beror helt på vad man är van med för operativ. Det saknas inga inställningsmöjligheter eller så. Det knöliga är att det stöder som sagt inte adaptrar eller winXP.
Anledningen till frågan om konfig är att haltech är konstruerat så att man har ett begränsat antal kanaler man binder till olika funktioner typ tändning, laddtrycksstyrning, gas osv. Ju fler cylindrar desto fler kanaler går åt till att styra bara soppa och tändning (tändningen behöver en kanal per spole) och man missar många bra extra funktioner. Det blir en lång uppsats att förklara
men skall du köra 4-cylindrigt så räcker det till wastespark och laddtrycksstyrning. Sen är kanalerna slut.
Haltechet har många finesser och kan konfigureras nästan hur som helst men det begränsas av att det är så få kanaler man kan använda.
Blev du nåt klokare av mitt svammel
?
Anledningen till frågan om konfig är att haltech är konstruerat så att man har ett begränsat antal kanaler man binder till olika funktioner typ tändning, laddtrycksstyrning, gas osv. Ju fler cylindrar desto fler kanaler går åt till att styra bara soppa och tändning (tändningen behöver en kanal per spole) och man missar många bra extra funktioner. Det blir en lång uppsats att förklara

Haltechet har många finesser och kan konfigureras nästan hur som helst men det begränsas av att det är så få kanaler man kan använda.
Blev du nåt klokare av mitt svammel

-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Det är ett bra nybörjarsprut, att det är dos gör det väldigt enkelt och snabbt. En del Windows sprut blir kan vara rätt röriga att förstå. Osäker dock på om man kan styra laddtryck, har för mig att E6M inte har några PWM-utgångar. Ett E6K kan ju lite mer. Det svåra med att mappa är nog inte att förstå sprutet utan utan att förstå hur motorn mår.