b230fk Misständer vid belastning

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Baconost
Lite mer laddtryck

b230fk Misständer vid belastning

Inlägg av Baconost »

Tjo!

Har en 744 88b som jag hade en b230f som började misstända ibland på låga varv (under 3k).
Har för mig det hela började när jag bytte topp och polvände triggern. Skarvade då dessa men fick sedan reda på att det ska tydligen vara ett visst motstånd i dom och att det är dödsstraff för att klippa sönder och löda om dom?

Gick hyffsat bra utan misständningar ett bra tag men sen började det lite ibland igen, nu även på höga varv men bara vid belastning och aldrig på tomgång.

Bytte sedan motor till en b230fk men problemet kvarstår och nu misständer den nästan hela tiden när den är kall och känns som den bara går på 2-3 burkar ibland och helt orkeslös tills den kommer upp i arbetstemp och då går den bättre men går lite ryckigt ibland.
Inga avgassmällar alls så misstänker att triggerkablarna kan ha något med det att göra..
Lambdan är också skarvad och ihoplödd(dåligt?)

Jag har bytt följande utan resultat:
Trigger.
Tempgivare.
Tändspole.
Tändkablar.
Stift.
Rotor.
Lmm.
Lambda(skarvad..)
Dragit extra jord från motorblock.
Soppapump och filter.

Börjar tröttna på denna biljävel nu då det enda jag kommer på är att dra helt ny kabel till triggern från boxen men det verkar sjukt tråkigt så tänkte höra om någon har någon annan idé på vad som kan spöka innan jag lägger mig och försöker ge mig på att byta den där förbannade kabeln..
Tobias Nilsson
Lopphunden
För lite laddtryck

Re: b230fk Misständer vid belastning

Inlägg av Lopphunden »

Du kan kanske prova byta tändförstärkaren/tändmodulen som sitter på vänster flygel! :wink:
Skriv svar