Högt ladd, dålig effekt. Val av ny turbo. Supra MKIV
Postat: lör aug 22, 2015 10:23 pm
Tjenare grabbar.
Jag skulle behöva lite råd och lite hjälp med val av ny turbo till min Supra MKIV.
Jag kör nu med en oöppnad 2jz. Bara kringutrustningen har uppdaterats ännu. Tex. Singel turbo KKK29.
50mm HKS kopia WG , 3,5" DP och 3,5" Avgas ingen katt . Kör på e85 med 1500cc spridare.
Saken är den att jag kör med en preppad Th400 4000rpm stall.
Bilen av 545whp och 620wNM på bänken. omräknat med 20% drivline förlust ( läste mig till på amerikanska forum att
det är ungefärlig vad man kan räkna med i förlust) så ger motorn ca 650Hk. Och detta är på 2,2Bar i ladd!
Det är jävligt högt tycker jag. Har väll räknat ut att KKK29an inte är direkt modern så nu letar jag efter något nytt.
Kollar lite på Precision och BW EFR aggregat men kan inte komma på vad jag skall ha.
jag vill ha något som laddar tidigt men som orkar gärna upp mot 1000hk.
Vad har ni för ideer på detta ? Och vad tänker ni om den dåliga effekten kontra laddtrycket? Den är mappad av samma mappare som mappar för Autotech.
Jag skulle behöva lite råd och lite hjälp med val av ny turbo till min Supra MKIV.
Jag kör nu med en oöppnad 2jz. Bara kringutrustningen har uppdaterats ännu. Tex. Singel turbo KKK29.
50mm HKS kopia WG , 3,5" DP och 3,5" Avgas ingen katt . Kör på e85 med 1500cc spridare.
Saken är den att jag kör med en preppad Th400 4000rpm stall.
Bilen av 545whp och 620wNM på bänken. omräknat med 20% drivline förlust ( läste mig till på amerikanska forum att
det är ungefärlig vad man kan räkna med i förlust) så ger motorn ca 650Hk. Och detta är på 2,2Bar i ladd!
Det är jävligt högt tycker jag. Har väll räknat ut att KKK29an inte är direkt modern så nu letar jag efter något nytt.
Kollar lite på Precision och BW EFR aggregat men kan inte komma på vad jag skall ha.
jag vill ha något som laddar tidigt men som orkar gärna upp mot 1000hk.
Vad har ni för ideer på detta ? Och vad tänker ni om den dåliga effekten kontra laddtrycket? Den är mappad av samma mappare som mappar för Autotech.