El camino -70 Twin turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jock33
Lite mer laddtryck

El camino -70 Twin turbo

Inlägg av jock33 »

Projektet är en Chevrolet El camino -70 som jag köpte för ett par veckor sedan. Tanken är att jag ska bygga en ny motor till den med twin turbo. Idag sitter det en helt original 350 och tanken är även att bygga den nya motorn på en 350.
Bild
Bild från när jag köpte bilen

Jag är en kille på 17år som går fordonsprogrammet med inriktning transport, ekonomin kanske inte är den bästa med tanke på att jag pluggar så bygget kan ta lite tid. Men jag ska göra mitt bästa.

Målet med bilen är att få en rolig gatbil med mycket pulver under huven. Den ska byggas så att den går att använda någorlunda vardagligt, men man ska även kunna visa vart skåpet ska stå.
tänkte satsa på ca 1000 hk

Jag hoppas att ni på forumet har mycket kunskap och tips som ni kan dela med er av :D

Jag har en 350 som jag eventuellt tänkte använda iallafall blocket ifrån, men jag skulle vilja ha så mycket tips som möjligt angående val av delar till bottendelen och resten av motorn men även idéer om vilken vxl-låda man bör använda och hur man kan lösa ett spakställ då det är rattautomat idag.

Mvh Jocke

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Användarvisningsbild
maxn51
Forumsberoende

Re: El camino -70 Twin turbo

Inlägg av maxn51 »

har som du vet inga större kunskaper på V8 fronten och bänkarnas automater men fundera på om det går att styra elektroniskt så det går att ha löstagbar växelspak? Eftersom ja vet att du hälst har kvar helsoffan iaf till en början;)

Hoppas nån av de duktiga V8 trimmarna hittar tråden å kommer med lite tipps!:)
sen ang turbo val har kanske Jens några idéer?

Mvh Max
jock33
Lite mer laddtryck

Inlägg av jock33 »

Kul med lite respons, ja helst vill jag ju ha kvar soffan så att man kan åka 3 st i den.
Ja vi får väl se om det är några fler som hittar hit :)

//Jocke
JoBy
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av JoBy »