Inte heller då man fått för sig att svarva om inloppet på kompressorns insug eller portning av kompressorhusets utlopp.
Jag kan förstå om man portar upp utloppet på turbinhuset då det handlar om ett original turbinhus med intern wastegate, den designen är ju rutten redan från start. Fast det är ju bra mycket bättre att sätta dit en turbon som från start inte lider av alla de design kompromisser som original aggregat brukar dras med. Så vad är det ni håller på med egentligen, förutom att sälja grisen i säcken till folk som inte fattar bättre. Jag har under nu drygt 40 års tid inte sett en enda korrekt verifiering på det som man påstår dessa sk. "flow prepareringar" ska ge. Och då ska man inte komma dragandes med en massa sekundära tester dvs. bromsdiagram på diverse motorer där man överhuvudtaget inte har koll på alla de parametrar som ingår och som kan påverka det hela.
Jag ser ingen skillnad på detta geschäft och dom som portar topplock utan att kunna verifiera det flöde man påstås få fram, det är lika illa i bägge fallen...

Så Big Al, nu får du gärna bre ut dig och förklara på vilket sätt de olika sk. prepareringarna fungerar i verkligheten. Jag vet att det är många i läsekretsen som väldigt kritiska till detta geschäft och med all rätt....

Bidrag gärna med bilder.....:-)Upp till bevis.!!!!!!