Sida 1 av 1

Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: fre sep 23, 2016 7:02 am
av Joachim Ostberg
Noen som har volvo rødblock kamfiler som kan brukes i engine Analyzer pro, som ønsker å dele disse?
Har en AQ145 som skal trimmes litt.

Om man ikke har kam filene kan man jo ikke simulere forskjell på moderne og "gammel" kam profil.

Er interessert i
Originale kammer: H, K, og V
Agap kammer G242, G234 og R33-243, R33-254
FS122

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: fre sep 23, 2016 8:52 am
av Karl V
Måste kamdatat vara på något särskilt format eller kan du mata in data manuellt eller via excel?

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: fre sep 23, 2016 9:10 am
av Joachim Ostberg
Hei

Kan ikke mate inn fra Excel da jeg ikke har kam Analyzer som brukes av Engine Analyzer.
Men de fleste kam fil typer kan visstnok leses av Engine Analyzer.

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: lör sep 24, 2016 10:25 pm
av Matti johansson
Fråga agap!

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: lör sep 24, 2016 11:18 pm
av Jens Gustavsson
om du läserigenom instruktonerna noga så räcker det oftast att fylla i lyft, duration på rätt sätt så kommer det stämma rätt bra. jag rekomenderar att välja 0.05" då påvärkar inte ramp typen så mycket

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: lör sep 24, 2016 11:30 pm
av Joachim Ostberg
Ok, så det er kanskje ikke så store forskjeller på moderne kamaksler heller. 2 kammer fra forskjellig produsent men som har likt løft, og duration ved 0.05" vil gi omtrent lik momentkurve i samme motor?
F.eks så har jeg lest på forumet her at fs122 er en mere moderne profil en f.eks Volvos H, kam og derfor er den "bedre" selv om spesifikasjone på duration og løft er ca det samme

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Postat: sön sep 01, 2019 1:38 pm
av SWR
Jeg har noen, men det er jo et par år siden...