Bilen då,en orange Volvo 242:a utrustad med en b21et,m47 låda med sinter och förstärkt tryckplatta,1031 bakaxel med lamelldiffen,väghållningskitt runtom med riktiga dämpare och sänkfjädrar,3 tum från turbon hela vägen bak,ombyggd garret snurra med uppställt k-sprut. Ventilerade bromsar fram etc. Sitta still stolar från opel manta,lite extra mätare mm.







Började med att bogsera bilen till garaget,soppa slangen i motorrummet hade torkat sönder o spruta bensin

Sen var de bara o pallra upp bilen och börja kapa

Hela kupègolvet var ihjäl mer eller mindre så de var bara o börja med och göra nya bottnar på inner trösklar för att kunna sätta dit nya golvplåtar.






Sen när insidan var gjord var de bara o börja med utsidan






Sen fortsatte de o bytas plåt bakåt,ny innerskärm,egengjord hjulbalja á la 242 GT





När vänstersidan vart klar så var de bara och börja med höger,samma där,allt ruttet så de blev nya golv,nya balkar,ny inner/ytterskärm mm.

Högersidan bjöd på mer överraskningar än vänster,massa fusklagningar b.la







Eftersom bilen ska gå fort rakt fram så byggdes även hjulhusen om lite grann




Ska leta upp lite mer bilder på telefonen då arslet på bilen oxså är bytt en massa plåt på. Tänkte att jag skulle ut till garaget i morgon och köra en heldag,hade planer på o köra lörda med men måste jobba i helgen,behövs då de gått åt mellan 10.000-15.000 på bara plåt än så länge till bilen
Lite uppdate;




Va ute några timmar igår i garaget och fick lite gjort,hörnet vid dörren blev klart


Sen hitta jag en till fusklagning som jag absolut inte kunde ha kvar

Nya plåtar gjordes



Är tänkt att jag ska ut i morgon o köra lite,förhoppningsvis får jag ihop balken helt och kan börja med skuffgolvet,tänkt att de ska bli en fuelcell med catch tank o dubbla pumpar mm.
