Ska turbokonvertera en motorcykel närmare bestämt en Honda cx500. V twin motor med förgasare än så länge.
Tanken är att köra med insprutning istället.
Vilken liten turbobil kan vara lämplig som donatorbil?
Tänker på att man ju inte behöver så stort spjällhus till den lilla motorn men man vill ju ändå ha en motor utan luftmassemätare
utan bara mapsensor och spjälllägesgivare(för det finns väl båda lösningarna?)
Tänker mej att jag bygger en liten extratank under tanken som jag sätter pumpen i med en slang upp till orginaltanken. Kan jag använda en pump ifrån en modern lite större motorcykel med en platta som man skruvar fast undertill?
Vilken bränsletrycksregulator kan vara lämplig?
Är det lämpligt att montera gasspjället innan plenumet under tanken och alltså bara ha ett spjäll?
Behöver jag använda tomgångsmotorn?
Hur stora spridare kan behövas? Motorn har 50 hk original och en tanke hade ju varit att kanske komma upp till det dubbla?!
Kan man blanda mellan japanska och Bosch grejer på tex spjäll lägesgivare spridare Mat & Map sensorer mm.
Vilket styrsystem funkar bra till 2 cyl?
Finns det styrsystem som både har bränsle och tändning?
Är dom vattentäta?
Behöver jag använda kamaxelgivare?
Vilka anslutningar/uttag vill bänkköraren ha på insug/ avgas?
Gängdimensioner?
Behöver man köra med lambda efter mappning eller är det bara en miljögrej?
Vad har jag glömt?
Tacksam för många kloka svar och kommentarer så att jag har att göra i vinter
