Sida 1 av 2

Turbo Hayabusa!

Postat: ons jul 19, 2006 10:34 pm
av Moggemx
går lagomt hårt! :twisted: Och fort:D

Observera: Mätarn visar Miles :twisted:

Edit: HAHA, Årets Generaltabbe :doh: haha



http://www.youtube.com/watch?v=dNjIS2ReEqo&search=turbo

Postat: ons jul 19, 2006 10:58 pm
av Hasse63
Opps! glömde visst nåt :wink:

Postat: ons jul 19, 2006 11:39 pm
av AFFE
Mätaren stanade 386 km skulle nog tro att han höll en ca 400-410 km när han släpper gasen Å det veta f-n om man skulle våga åka så fort på hjul
klart grymt :twisted:

Postat: ons jul 19, 2006 11:43 pm
av Moggemx
Ja inte kan man då ha mycket innanför pannbenet om man åker så fort :)

Men satan vilket drag.. tyckte nästan den axxade fortare från typ 200 till 300 än 100-200 ... :D

Postat: tor jul 20, 2006 9:42 am
av Lången
He he....coolt som faen!

Postat: tor jul 20, 2006 9:53 am
av team_240
moggemx skrev:Ja inte kan man då ha mycket innanför pannbenet om man åker så fort :)

Men satan vilket drag.. tyckte nästan den axxade fortare från typ 200 till 300 än 100-200 ... :D
Kan ju vara för att han körde på endast ett hjul då också :)

Postat: tor jul 20, 2006 1:34 pm
av Moggemx
Ajuste :!:

Postat: tor jul 20, 2006 5:42 pm
av Erikk
Kan ju vara nerdrevad, och att hastighetsmätarn sitter i motorn alt uträknad via varvräkarn....

Postat: tor jul 20, 2006 10:03 pm
av Lången
Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.

Postat: tor jul 20, 2006 10:27 pm
av turbo uffe
Fränt.....

Nyt världsrekord satt i Västerås i helgen, 303km/h på bakhjulet.... med skjuss!!! :shock: :shock: :shock:

Jag tror de kommer att köra mera rekord senare i höst här.

PS: Nya rekordinnehavaren är en "ganska" känd herre med turboladdad svart cykel med 666 på ryggen :wink:

Postat: tor jul 20, 2006 11:14 pm
av Bengan
Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..

Postat: fre jul 21, 2006 12:26 am
av SnoWFreaK
turbo uffe skrev: PS: Nya rekordinnehavaren är en "ganska" känd herre med turboladdad svart cykel med 666 på ryggen :wink:
Aha Ghostrider :roll: tudiluliluuuuh...

Postat: fre jul 21, 2006 1:58 am
av Lången
Bengan skrev:
Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.

Postat: fre jul 21, 2006 6:25 am
av Bengan
Lången skrev:
Bengan skrev: vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.
Ok, tänkte väl de :)

Postat: sön jul 23, 2006 8:29 am
av Fagervall
hastighetsmätarn slutade ju röra på sig vid 10000 rpm, och han varvade på till 11000 så den borde ju ökat en aning däremellan också mätarn stod i botten på 10