Hej Elutte,
I all välmening nu men ta en sak i sänder...
Enligt vem ska det sitta en 750cfm förgasare på den motorn? Finns det någon som har kalkylerat fram cfm behovet för din motor?
Att du har skruvat på blandningsskruven så har du fortfarande kvartsgas/halvgas/trekvartsgas och fullgas som är orörd isåfall,
där har du en potentiell orsak till din varmgång också... Motorn kan gå tokmagert, detta måste du självklart säkerställa att det inte gör
precis lika mycket som att säkerställa att tändningen står rätt.
Bara för att motorn startar med en förgasare ur kartong innebär inte att det är "good to go"....
Så återigen:
1* börja med att säkerställa att din motor står korrekt (TDC)
2* Ställ tändningen så den står rätt utifrån de motorspecs som du har
3* Bygg om kylningen med vassare fläktar (tillsammans med kåpa om du kan snickra dit som ska vara koniska)
4* Justera in motorn på rullande landsväg för bästa bränsle-/miljö-/körbarhetsmässigt.
Du måste alltid ha koll på din motorsspecifikationer för att kunna göra rätt analys som ska utgöra grund för åtgärd,
annars famlar man i mörkret och det blir bara dyrt.
Så kom igen nu, kolla din TDC och återkoppla hur det stod
//Ákos