Hej,
Jag har en bil med en A-stolpe som inte är helt tät i sin list i övergången mellan två listprofiler. Den övre delen av stolpen har en ganska tunn gummilist medan den nedre, raka, delen av stolpen är anpassad för en grövre gummilist. På serietillverkade bilar som har den här typen av olika listprofil så är de normalt ihopvulkade till en enhet och därigenom får man även ett tätt hörn.
Någon som har tips på hur man kan göra en egen vulkning som fungerar? Ofta ser man ju att den här övergången är tejpad i olika kreativa lösningar, så även på min bil.
mvh //Ricky
vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 2:46 pm
- Ort: Borensberg
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1695
- Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
- Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge
Re: vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross
Hej Ricky!
Vicky1 kom ju med ett perfekt förslag här ovanför, nästa gång jag ska ut på nå nattligt race så ska jag överväga det alternativet, varför äga bilen när man kan hyra
Jag vet inte hur det ser ut på din bil men om det inte är en massa skarvar som skall "fyllas" så funkar superlim (cyanoakrylat) förträffligt på gummi (nagellim är samma sak, typ en droppe räcker-lim)
Även Sikaflex (polyuretanmassa) fäster bra på gummi, men passa dig för att spilla, det är jobbigt att få bort om det hamnar fel.
Vicky1 kom ju med ett perfekt förslag här ovanför, nästa gång jag ska ut på nå nattligt race så ska jag överväga det alternativet, varför äga bilen när man kan hyra
Jag vet inte hur det ser ut på din bil men om det inte är en massa skarvar som skall "fyllas" så funkar superlim (cyanoakrylat) förträffligt på gummi (nagellim är samma sak, typ en droppe räcker-lim)
Även Sikaflex (polyuretanmassa) fäster bra på gummi, men passa dig för att spilla, det är jobbigt att få bort om det hamnar fel.