Hej,
Min farsa blev kontaktad av en gammal arbetskamrat som erbjöd att donera en renoverad b20 topp. Han sa att det är en b20E topp. vad måste göras för att den ska passa på med b20A grenrör/insug?
Mvh!
B20E topp
Re: B20E topp
Som redan skrivits så passar grenrör (och allt annat rätt på). Fast du får plugga hålen för spridarna som finns i toppen.
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: B20E topp
Det låter bra! hade för mig att jag hade hört att E skulle ha annan insugspackning och därav någon annan skillnad i förbindelsen där. plugga spridare drar man en gänga och sätter plugg enklast då eller? svetsa?
mvh! Jonathan Hall
Re: B20E topp
Dom här pluggarna använde jag mig av sist jag gjorde detta.
Vet dock inte om dina hål är 21mm men finns ju så klart olika mått på pluggarna.
http://wtservice.se/index.php?route=pro ... uct_id=121
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet dock inte om dina hål är 21mm men finns ju så klart olika mått på pluggarna.
http://wtservice.se/index.php?route=pro ... uct_id=121
Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
Re: B20E topp
Beror på hur känslig man är... E/F toppar (samna gjutning men planade olika mkt) har större insugskansler utan de styrringar som sitter i insugskanalerna och sticker in i insuget. E/F styr insuget på iknackade styrstift under insugakanalerna. Tror dock inte de är ivägen. Insugspackning skiljer, ja. Det är nog större insugshål i E/F-packning. Mvh
Re: B20E topp
Vet inte om det hjälper eller är till nån hjälp: B20E har tunnare topplockspackning än b20A. 0,8 mot 1,8 om jag inte minns fel. Var ett enkelt sätt att få lite rappare motor. E-packning och k-kam gjorde runt 3 sek .. 0-100 på min 1:a bil. En 145:a -71
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*