Suzuki Gsx-r EFI

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
User avatar
Daniel-635
Forumsberoende
Posts: 2775
Joined: Fri Jan 04, 2008 7:13 pm
Location: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Daniel-635 »

Grattis får man säga, jag vill inte provköra :shock:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
User avatar
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Posts: 2430
Joined: Tue Aug 30, 2005 9:49 pm
Location: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by * * * NXJ * * * »

Daniel-635 wrote: Thu Apr 29, 2021 6:39 pm Grattis får man säga, jag vill inte provköra :shock:
Inte jag heller! 😬
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

En kort film på en av några 500+ svep =)

https://www.youtube.com/watch?v=aJYDVpoe7cQ
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Fick en ordentligt lektion och genomgång av Asnu maskinen idag. Tusen tack Tobias med kollegor på Speeding.
Jag hade två cylindrar som gick varmare när jag körde hos Matte Bohlin. Framförallt cylinder ett följt av cylinder två. Det diffade mer än 100 grader.
Testerna av spridarna indikerade på att flödet på dessa var något sämre.
Men överlag så släpade alla spridare jämför med fabriksnya.
Spridare 1, 24
Spridare 2, 26
Spridare 3, 29
Spridare 4, 30
Fabriksnya, 38
Det är skapligt med flöde när man kör spridarna fullt öppna 😆

https://www.youtube.com/watch?v=WPRG9bdwMfE
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

M Bohlin fick städa upp min portning, nu tror vi på 40-50hp mer på samma laddtryck (2,2bar)

Image

Image
Hasse Bus
För mycket laddtryck
Posts: 236
Joined: Tue Jan 16, 2007 4:30 pm
Location: Vadstena
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Hasse Bus »

:mrgreen: Ha ha ha, ja det fattades ju inte pulver innan. :thumbright:
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Man kan aldrig få för mycket pulver =)

Image

Image

Image
Hasse Bus
För mycket laddtryck
Posts: 236
Joined: Tue Jan 16, 2007 4:30 pm
Location: Vadstena
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Hasse Bus »

Vad är det vi ser vid pilarna?
TurboGXSR TOPP.jpg
TurboGXSR TOPP.jpg (164.85 KiB) Viewed 2130 times
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Det är plugg i dräneringen ifrån tändstiftsbrunnen (För att vatten skall kunna rinna ut)
Dessa får pluggas när man går stort, det krävs inte mycket innan man går igenom där.

Dom två smål hålen är för "PAIR" systemet, Passive Air Injection. Dessa är pluggade i cylinderraden.
Hasse Bus
För mycket laddtryck
Posts: 236
Joined: Tue Jan 16, 2007 4:30 pm
Location: Vadstena
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Hasse Bus »

Tack för info. :thumbright:
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Hasse Bus
För mycket laddtryck
Posts: 236
Joined: Tue Jan 16, 2007 4:30 pm
Location: Vadstena
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Hasse Bus »

Aj aj aj, det vart en dyr repa.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Kommer att logga avgasmottryck nästa gång.
Kablage till två extra bosch 220cc spridare är klart.
Testar nya inställningar på kamaxlarna.

Motorn är startad och klar, bara att invänta bra dynoväder och en sista detalj som skall svetsas i plenum.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Hasse Bus
För mycket laddtryck
Posts: 236
Joined: Tue Jan 16, 2007 4:30 pm
Location: Vadstena
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Hasse Bus »

"Dr Steen" till operationsrummet.
Faan vad snyggt du har det, jag får ångest..... :hihi:
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Tack Hasse, ibland är det ordning och reda =)

Nu är extra spridarna monterade.
Image
Post Reply