Suzuki Gsx-r EFI

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Gjort om adaptern till compound snurran, insåg att jag ville mäta avgasmottryck även på den stora turbon =)
Attachments
20211021_163912.jpg
20211021_163912.jpg (194.4 KiB) Viewed 1371 times
255891686_4984696688224747_8450977871469282434_n.jpg
255891686_4984696688224747_8450977871469282434_n.jpg (222.39 KiB) Viewed 1371 times
255584547_4984696684891414_331370696154057304_n.jpg
255584547_4984696684891414_331370696154057304_n.jpg (138.34 KiB) Viewed 1371 times
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Bilder
Attachments
20211021_162628.jpg
20211021_162628.jpg (218.32 KiB) Viewed 1371 times
20211021_163738.jpg
20211021_163738.jpg (209.4 KiB) Viewed 1371 times
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Har byggt en egen bromsbänk för motorn =)

https://youtu.be/0TGVWuS63CU?si=4iC475QS40lzNQ8I
User avatar
Daniel-635
Forumsberoende
Posts: 2775
Joined: Fri Jan 04, 2008 7:13 pm
Location: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Daniel-635 »

Fränt, hoppas du inte har kinkiga grannar i närheten !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
User avatar
blackadder
Forumsberoende
Posts: 884
Joined: Sat Dec 19, 2009 11:20 am
Location: Dingle

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by blackadder »

Otroligt att det går att få en sån effekt!
Hade man sagt det för 20 år sedan hade man blivit kallad byfåne...

Blir väl dags att se över chassiet om du ska ha ner den effekten i backen?
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Har som tur inga grannar i närheten, så det är bara att ösa på =)

Motorn kommer att dö i bänken, så behöver inte tänka på chassit. När jag byggde min första turbohoj för 15 år sedan var 300hp mäktigt.

blev ett 600 hästars svep idag
https://youtu.be/ongYfkP-1K8?si=zdLM8sxfnsVBegOm
User avatar
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Posts: 21659
Joined: Mon Sep 22, 2003 5:47 pm
Location: Tomterna/sävar
Contact:

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Jens Gustavsson »

frän dyno anlägning du har! det är kul att ha en egen motor i bänken och eprimentera på i lugn och ro ! synd du bor så långt bort annars hade jag kommit på studio besök! mvh jens
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Posts: 223
Joined: Sun Feb 10, 2013 7:46 am

Re: Suzuki Gsx-r EFI

Post by Fredrik_Steen »

Jens Gustavsson wrote: Thu Oct 12, 2023 9:36 am frän dyno anlägning du har! det är kul att ha en egen motor i bänken och eprimentera på i lugn och ro ! synd du bor så långt bort annars hade jag kommit på studio besök! mvh jens
Det är magiskt med egen bänk, ingen stress och alltid skönt att kunna gå ut och dra ett pull när abstinensen efter laddtryck är för stort!
Du är alltid välkommen på ett besök.

Körde ut skapligt med effekt igår 657hp
https://youtube.com/shorts/PdAd4pgAydk? ... Stt_SdyZS9
Post Reply