Precis som Mattias säger så beror den dåliga responsen i dagens setup på klen WG-fjäder (borde nämnts i mitt första inlägg).
Även toppeffekten beror på det, men turbon har 46 mm inducer så lär inte orka så jätte mycket mer än effekten som bromsades.
Kammarna ställdes in i bänk av Mattias och motorn känns riktigt stark redan från tomgångsvarv!
Men funderingen är mer om det är ett dumt val att gå på en s300 sxe istället för s200 sxe vad gäller respons?
(Tack för tipset ang. Holset hx40, Mattias men håller mig gärna till BorgWarner p.g.a. besiktningtekniska skäl

)
Så här ser jag på det:
s257 sxe:
Mindre turbo —> bättre respons. Påverkar avgasmottryck hållbarheten? Räcker den till 600 hk?
s362 sxe:
Större turbin —> mindre mottryck, skonsammare för motorn? Sämre respons.
Jämförelse av mått på s362 sxe vs holset hx40;
S362
Kompressor
Inducer: 61,4 mm
Exducer: 83,5 mm
Turbin
Inducer: 76,2 mm
Exducer: 67,6 mm
Avgashus motsvarande holset 14 cm2 borde motsvara A/R 0,88?
Holset super hx40
Kompressor
Inducer: 60 mm
Exducer: 86 mm
Turbin
Inducer: 75 mm
Exducer: 65 mm
Med tanke på måtten så borde s362 sxe vara lite mera segspoolad jämfört med super hx40.