2st sotiga portar/ 2st rena portar. B230fk
Postat: ons feb 12, 2020 4:11 pm
Hej har en lätt trimmad b230fk som jag fick ihop i slutet av sommaren, strax innan jag ställde in den innan höst/vintern. För ett par veckor sedan hade jag bort grenröret o såg då att 1an och 2an cyl var sotiga och 3an o 4an var rena.
Grenrörets fläns var slagen så låg inte hundra emot vilket gjorde att 4ans packning gick under mappningen, har nu fräst av flänsen.
Frågan är om detta kan gjort att 2 portar sotat , eller ska man fara att de kan vara toppackningen/spricka i topp mm? Märkte inget om att toppen skulle vara skadad under mappningen, inget onormalt tryck i kylsystemet mm. Vågar man tuta o köra ? Vad säger experterna?
Motorn ligger på 400hk o går på e85. Match portad topp, o lite lätt filad i förbränningsrum, alla uppmätta till samma volym.


Stift från 2an och 3an

Ska göra komptest så fort jag fått på startmotorn för o se lite
Grenrörets fläns var slagen så låg inte hundra emot vilket gjorde att 4ans packning gick under mappningen, har nu fräst av flänsen.
Frågan är om detta kan gjort att 2 portar sotat , eller ska man fara att de kan vara toppackningen/spricka i topp mm? Märkte inget om att toppen skulle vara skadad under mappningen, inget onormalt tryck i kylsystemet mm. Vågar man tuta o köra ? Vad säger experterna?

Motorn ligger på 400hk o går på e85. Match portad topp, o lite lätt filad i förbränningsrum, alla uppmätta till samma volym.
Stift från 2an och 3an
Ska göra komptest så fort jag fått på startmotorn för o se lite