Dåligt med uppdateringar, känner inte riktigt att jag hinner med samt att det är mitt första bygge många svetsfogar som man inte är nöjd med osv

Men har iaf Bokat bänktid i Juli och givetvis ska bilen vara körbar då och "klar" i ett fas1 utförande iaf.
Men va har hänt?
-bränslesystem är 99% klart ska bara trycktestas, blev alurör underkaross för att få ner slangmängden samt lite möjlighet till avledning av värme.
-grenrör är klart (byggde eget)
-Avgassystem är klart och målat 3"
-Downpipe är klart 4"
-Gå igenom motor och montera 12.9 bult i topp samt ny toppacking (victor R) klart
-Ratt och snapoff klart
-bygga om golvet för att få upp avgassystem, klart
-Monterat nytt mindre avgashus på turbo, klart
-Ny generator (160A) samt nya fästen gjorda så den sitter nu där ac-kompressor sitter org, vilket innebär mycket kortare multirem och inga grejer på avgassidan av blocket.
-svetsat om org tråg och oljepump, gjort. detta lämna jag dock bort. Behärskar inte ALU TIG och har ej tillgång.
-Målat ventilkåpa
-Gjutformar till Kolfiber plenumet är 60% klart, har gjort första gjutningen blev bra men drog sönder formen så håller på och skriver ut en ny, blir som ett rör som då gjuts i 2 delar sen gjuts ihop. Kommer gjuta in trattar med utstick från plenum, lika diameter som org insugsfläns vilket gör att jag bara kan skarva på plenumet på org flänsen med typ silikonslang och klämmor. Spjällhus 3" från en Mustang (mekaniskt)
-Monterat nya framvagnen T-parts +85, den breddar alltså 85mm per sida, får se om det räcker annars blir det spacers med, är viktigt att behålla en geometri som gör att chassiet går att hantera såväl på bana som på sladd, olika inställningar givetvis men framvagnen måste vara bredare än bak

-fått hem koppling/svänghjul skivor runtom osv
Sen har man väll gjort 100 små saker som jag glömt, men det rör på sig iaf och ska bli kul nu när det går närmre och närmre mot en provstart av motorn.
Nu ligger 100% fokus på att svetsa det sista i motorutrymmet, var tvungen att kapa lite för att rymma grenrör och turbo. sen i med motor igen, denna gång med svänghjul och koppling osv, så jag slipper ta ut den igen
Sedan börja dra elen och montera kylare IC och insug

Sedan kring utrustsningen så som WG, dumpventil och vacuum.
kommer lite bilder iaf
Framvagn

Väntar på plattorna till fjäderben där av cambern på bilden..
Som sagt lite svetsjobb i kaross innan jag he i motorn igen
Får se om bredden räcker när jag får mina nya skärmar, blir glasfiber stötar fram och bak, sidokjolar och skärmar. är ett GTR kit

Bild på ungefär hur det kommer se ut, kommer dock köra utan vinge, möjligtvis att jag gjuter en egen typ E46 CSL look alike senare.
Iom att jag kommer göra "sidepipe" blev det lite flödesdödare mot slutet, kör största ljuddämparen jag kunde hitta så den går nästan förbi där röret sen ska gå ut. Viktigt att hålla ner nivåerna lite =) visst trevligt med motorljud, men det ska låta bra med, inte bara högt...
Nya avgashuset från Turboservice, gamla till höger.
Liten bild på ormboet som är lite lite ombyggt nu för att få det lite tightare, har tyvärr inte möjlighet att trycktesta men har provat med T-röd och det verkar tätt iaf =D
Generator placering
Kolfibertratt härdar i sina gjutformar, iom handuppläggning så gör jag gjutformar hane + hona med ca 3-4 mm mellan rum beroende på tjocklek på detalj. detta för att säkra en stark detalj utan luft och glipor mellan vävlagren.
Första delen till plenumet, detta är stycket som kommer vara riktad mot flänsen, körde upp härdningen på lite för högtemp så formen vart lite mjuk, men får duga till en första produkt.. Ska ändå borra hål längs med hela denna sidan.. går alltid göra ett nytt

Formarna har jag ju kvar.
![Bild]()