Re: Volvo Amazon , banbil
Postat: mån jun 08, 2020 11:45 pm
om man flyttar ner den som i mitt fall 40mm så går det fritt. den kommer lite max 3-5mm längre in, i min framvagn låg det säkert minst 8mm med schims för camberjusteringen, så man kommer helt enkelt undan med mindre schims. enligt vår bess-man är vinkeln det stora problemet, och att längderna är är förhållande vist bra. kraftigt inflyttad övre kulled? 7.5 graders KPI, ganska standard va? kulleden har även marginal från att bottna i sitt extremaste läge.quattro skrev:tycker du att den övre länkarmen är för kort eller? om man korrigerar vinkeln så får den en korrekt camberkurva. får den för mycket camber gain då eller?
Ja, det är ju huvudproblemet. Jag har inte tittat på hur camber gain påverkas av en annan vinkel. Självklart går framvagnen att förbättra men går den korta länkarmen fri från "stötdämpartornet" om man flyttar ner infästningen ?? Och hjulspindeln är ju anpassad efter länkarmarna genom att övre kulbulten är kraftigt inflyttad.
En medvetet utformad riktigt dålig design i syfte att skapa en viss typ av köregenskaper.