Jag har som rubriken lyder problem med min pegutt.
Jag körde ut ur en korsning och skulle accelerera till 90km/h och efter en stunds dagdrömmande reagerade jag på att bilen gick sakta. Tittade på hastighetsmätaren och den visade 50km/h där jag normalt borde kört 90. Bilen är totalt orkeslös men man hör turbon som förut.
Tittade i backspegeln och såg att det stod som en kvast av svartrök ur avgasröret.
Spridartätningarna som jag visste att var dåliga byttes. Ingen skillnad.
Givaren på bränslebryggan för bränslemängden byttes. Ingen skillnad.
givarna på pumpen byttes. Ingen skillnad
Spridarna byttes- slutade sota men annars ingen skillnad.
Bränslefiltret byttes. Ingen skillnad
Luftmassemätaren byttes. Ingen skillnad.
Högtryckspumpen byttes även den. Ingen skillnad där heller.
Så nu vänder jag mej till er då märkesverkstäder föreslagit allt jag redan bytt, VAD KAN FELET VARA?!?!?
Vill även tillägga att vi läst felkoder och den nämnde insugstemperatur på +200 grader. Men den borde sitta i lmm som jag redan bytt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Kabelbrott till insugstempgivaren?
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Väldigt oklart, jag sprutade brakecleaner på en vakuumventil, följde en kabel vart den gick, skruvade bort luftburk och lmm, skruvade tillbaka allt och bilen gick som en klocka.Steve skrev:Kabelbrott till insugstempgivaren?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 251
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Så problemet är löst men du har ingen aning om vad felet var?
//Hasse.
//Hasse.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Den fungerade några dagar, sen mitt i allt så började det sota och blev TOTALT orkeslös. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men den här slutat sota och har ork igen, men helt omöjlig att starta.Hasse Bus skrev:Så problemet är löst men du har ingen aning om vad felet var?
//Hasse.
Bytte bränsletrycksgivaren på pumpen och då startade den snällt till den blev varm och efter det startar den bara med startgas, varm som kall.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 361
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
- Ort: KarlGustav/Varberg
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Hej.
Kan vara mekaniskt fel på egr-ventilen, Dom brukar gå dåligt på avgaser...
Blocka ena röret och se om något förändras, det går dock ej att köra så någon längre tid då det blir fellarm.
MVH basse
Kan vara mekaniskt fel på egr-ventilen, Dom brukar gå dåligt på avgaser...
Blocka ena röret och se om något förändras, det går dock ej att köra så någon längre tid då det blir fellarm.
MVH basse
Re: Problem med Peugeot boxer 2.0hdi
Låter som om skulle du skulle kunna ha nåt som blockerar luftflödet in till turbon - nåt som är löst och ligger o åker runt i luftboxen ???