Behöver vi en Svensk KEI Car?
Jag har ett tråkigt förslag till dessa. Maxfart som lastbil, 80 kanske. Nått mellan EU45 och bil. Varför vill nån ha en sådan? Vi får skapa några fördelar. Ex billigare skatt och förs. Liten och lätt borde ge lågt inköpspris.
Behöver vi en Svensk KEI Car?
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2785
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Behöver vi en Svensk KEI Car?
Behöver, och vill ha är nog olika saker.
VW Lupo 3L och Audi A1 floppade båda två för 20 år sedan, sen svepte SUV vågen fram.
Dacia Spring är nog det närmaste du söker bland nya bilar idag. (om den nu kommer säljas här alls)
45 Hk elbil.
Vikt 950 kg.
125 km/h toppfart.
https://elbilista.se/dacia/spring-electric/
Spekulerat pris är nog 170´000:-
VW Lupo 3L och Audi A1 floppade båda två för 20 år sedan, sen svepte SUV vågen fram.
Dacia Spring är nog det närmaste du söker bland nya bilar idag. (om den nu kommer säljas här alls)
45 Hk elbil.
Vikt 950 kg.
125 km/h toppfart.
https://elbilista.se/dacia/spring-electric/
Spekulerat pris är nog 170´000:-
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Behöver vi en Svensk KEI Car?
I städer där gatuparkeringen är extremt begränsad kan man tycka att det borde finnas en skattemässig fördel att ha mindre bilar istället för audi q7s och xc90, men nåt sånt verkar ju aldrig pratas om.
Porsche 924 turbo