Hej vänner, Methanol vad vet vi om detta bränslet?
Lambda - Inom vilka värden ger mest effekt?
EGT - kan avgaserna bli för kalla/för kall förbränning?
Kan spridare sitta för nära förbränningsrummet? (Lite på samma ämne som kall förbränning)
Mer eller mindre tändning jämfört med handelsbensin för mest effekt?
Tänk enbart ett scenario i en bromsbänk, vad ger bäst resultat =)
Methanol - Lambda och EGT
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Methanol - Lambda och EGT
De kan väl inte sitta för nära egentligen, men det är bra ha dem en bit ut så det hinner absorbera lite värme =)
Jag kör ju tvåtakt på metanol och avgastemp på den ligger ca 200 grader kallare än på bensin då maskin trivs, inte helt jämförbart, men kanske visar in dig på rätt fotbollsplan iaf
AFR, på den nedre delen av 'fönstret' är man safe, man förlorar inte mycket pulver på att låta en mettismaskin gå fett, men tjänar trygghet
Jag kör ju tvåtakt på metanol och avgastemp på den ligger ca 200 grader kallare än på bensin då maskin trivs, inte helt jämförbart, men kanske visar in dig på rätt fotbollsplan iaf
AFR, på den nedre delen av 'fönstret' är man safe, man förlorar inte mycket pulver på att låta en mettismaskin gå fett, men tjänar trygghet
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!