Grenrörs mall

Tjata om vad som helst .
BzWeldingAB
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tis mar 15, 2022 10:18 am
Kontakt:

Grenrörs mall

Inlägg av BzWeldingAB »

Hej,

Har hittat ett företag i USA som säljer komplett mallar i plastböjjar mm mm för att göra mall av grenrör.

Vet någon om liknande finns i Sverige?

Mvh

BZ Welding AB
Allt är förbjudet. Precis allt!
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Grenrörs mall

Inlägg av ROD02b »

Tokig ide. Elektriker rör...
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende
Inlägg: 912
Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
Ort: Dingle

Re: Grenrörs mall

Inlägg av blackadder »

Throttle stop garage på Youtube skriver egna med 3D skrivare.
Tror han länkar till filerna.

/Peter

BzWeldingAB
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tis mar 15, 2022 10:18 am
Kontakt:

Re: Grenrörs mall

Inlägg av BzWeldingAB »

Ok, jag är mer ute efter någon i Sverige som säljer ice engine works Lego set. Vill ej beställa i staterna...
Allt är förbjudet. Precis allt!
Erik99
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 06, 2022 8:14 pm

Re: Grenrörs mall

Inlägg av Erik99 »

Tjena,
ny på forumet...

Lyckades du få filerna för 3D-printing?

Funderar själv på skaffa 3d-skrivare och vet ej vilken som är bäst dock.

Vilken tänkte du använda om man får fråga?

Ska man bara ta någon från typ: https://xn--bst-test-0za.se/3D-Skrivare/ ?

Sen är det ju plasten, vilken tänkte du använda?
KellyHunt
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tis aug 09, 2022 5:00 pm

Re: Grenrörs mall

Inlägg av KellyHunt »

Hej alla. I Sverige har jag ännu inte hittat sådana företag. Därför kommer jag att vara tacksam för dina rekommendationer. Kanske kan någon berätta för mig om det ens är lönsamt att investera i just dessa mallar? Jag började besöka denna källa https://www.borsenidag.se/ Här läser jag om aktiemarknaden idag. Detta är viktig information för både nybörjare och erfarna investerare. Nu är jag uppdaterad med de senaste nyheterna inom investeringsvärlden. Och även växelkursen är väldigt viktig att känna till. Killar, vad tycker ni om detta?
Senast redigerad av KellyHunt den sön aug 14, 2022 10:00 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Grenrörs mall

Inlägg av Markus »

En sån här grej kan man ju lätt printa i PLA som är billig och ställer låga krav på både maskin och omgivning.

Jag köpte en Creality Ender 3 V2 i våras, billig instegsmodell kanske man kan kalla den.
Den skulle absolut fixa att printa ut sånna bitar men de tar en jäkla tid tyvärr så vet inte om man orkar i längden?

Du behöver ju rätt många korta raka bitar i olika längder ett gäng 90, 45, 30 och kanske 15 graders bitar också. Sen kanske lite övergångar från plaströr till riktiga rör för att matcha mot en kollektor i stål?

Varje bit tar ju nån timme att printa och sen tas lös, plattan rengöras och nästa bit startas. Sen lär ju nån bit misslyckas också.
Den tid du kommer lägga på att greja me skrivaren är nog mer tid än vad de tar att bara gå ut i garaget me vinkelslipen och en kartong rör och bara bygga ett 😊
Skriv svar