B20 Mean Machine... 2.5L
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Bara jag som tänkt på RPower ?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
ja tänkte i de banorna men tyckte det lät lite bonnigt.
Här i krokarna står det volvo power i vindrutan på massa snorisar som åker toklåga volvo 740´s.
så varför inte "fuck you i am a B20" på kåpan isåfall
Här i krokarna står det volvo power i vindrutan på massa snorisar som åker toklåga volvo 740´s.
så varför inte "fuck you i am a B20" på kåpan isåfall
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Är det inte snyggast utan text?
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Gud som haver B20in kär, se till mej som gas glad är, vart ja mej i värden vänder gör ja svarta ränder...
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Vilken smygis... Eller R Performance (Med risk att felstavas)Linkansg1 skrev:Bara jag som tänkt på RPower ?
- Knut Åge Busengdal
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 149
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 10:55 am
- Ort: Hovdebygda, Norge
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
eller "VÅGA VÄGRA OHC" ?
Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
jag röstar på VÅGA VÄGRA OHC också..
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
- Ort: laholm
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
homemade rullvippor?
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
varför krångla till det skriv roger persson e ju ditt bygge
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Volvo UHC
Det skulle nog få många att fundera på vad det står för, sen när du berättar så är det ju självklart! En b20 har ju under head camshaft
Det skulle nog få många att fundera på vad det står för, sen när du berättar så är det ju självklart! En b20 har ju under head camshaft
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Bra med lite alternativ... Home made rullvippor i 2541 seghärdat stål...
120 * 120 ämne på g hem nu...
Lite större än vad som behövs men går ju såga ner till 90mm då sågen klarar det...
VÅGA VÄGRA OHC måste det stå nånstans iaf...
Nån som har en alu kåpa lös som kan mäta djupet på den från
packnings ytan till botten när man vänder upp åner pån..?
Bra att veta så ja inte tar te för lite eller för mkt...
Ska fräsa en distans för att kunna flytta upp org kåpan ca 20 mm då det kan
bli lite tigt under org kåpan med rull vippor o stadiga bockar när ja ändå har fräs
banorna klar sen av skrotbiten ja kapar bort... Kan va bra å ha i gömmorna...
Nästan rivit dän wast gatsen på volvon nu... Ska byta till fram för allt längre
och "lite goare" fjädrar och skippa juster skruvarna, plugga, och köra med mot tryck istället...
Typ testa "pysa" mot tryck... Problemet ja har nu är att ja inte vet om dom öppnar samtidigt...
Kalibrera in dom med tryckluft o se vid vilket bar dom öppnar nu och öka på lite...
Kanske bestycka om lite till större högfart oxå om det behövs och bygga om soppa systemet lite...
Slangarna börjar torka så suger lite tjyvluft nånstans då pumpen sitter fram är det väldigt känsligt har ja märkt.....
Kan va org bränsle röret som börjar gå hål på med.....
Köpa ett nytt retur koppar rör och andvända gamla returen till sug/tryck sida har ja funderat på för
att få en lite grövre retur än nu då ja vill öka flödet med en pump till paralellt...
Trycket klarar sej nog helt ok men är orolig för få för lite flöde då laddet ska upp...
Så blir nog dubbla pumpar vid tanken framöver istället...
Första semester dagens äventyr börjar nu!
120 * 120 ämne på g hem nu...
Lite större än vad som behövs men går ju såga ner till 90mm då sågen klarar det...
VÅGA VÄGRA OHC måste det stå nånstans iaf...
Nån som har en alu kåpa lös som kan mäta djupet på den från
packnings ytan till botten när man vänder upp åner pån..?
Bra att veta så ja inte tar te för lite eller för mkt...
Ska fräsa en distans för att kunna flytta upp org kåpan ca 20 mm då det kan
bli lite tigt under org kåpan med rull vippor o stadiga bockar när ja ändå har fräs
banorna klar sen av skrotbiten ja kapar bort... Kan va bra å ha i gömmorna...
Nästan rivit dän wast gatsen på volvon nu... Ska byta till fram för allt längre
och "lite goare" fjädrar och skippa juster skruvarna, plugga, och köra med mot tryck istället...
Typ testa "pysa" mot tryck... Problemet ja har nu är att ja inte vet om dom öppnar samtidigt...
Kalibrera in dom med tryckluft o se vid vilket bar dom öppnar nu och öka på lite...
Kanske bestycka om lite till större högfart oxå om det behövs och bygga om soppa systemet lite...
Slangarna börjar torka så suger lite tjyvluft nånstans då pumpen sitter fram är det väldigt känsligt har ja märkt.....
Kan va org bränsle röret som börjar gå hål på med.....
Köpa ett nytt retur koppar rör och andvända gamla returen till sug/tryck sida har ja funderat på för
att få en lite grövre retur än nu då ja vill öka flödet med en pump till paralellt...
Trycket klarar sej nog helt ok men är orolig för få för lite flöde då laddet ska upp...
Så blir nog dubbla pumpar vid tanken framöver istället...
Första semester dagens äventyr börjar nu!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
- Ort: laholm
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
en std kåpa är 74mm djup som mest.
vilken utväxling fick du på vipporna och vart tusan hittar man rullen till vipporna?
har inte hittat nån som vill sälja sånna så det har strandat lite
vilken utväxling fick du på vipporna och vart tusan hittar man rullen till vipporna?
har inte hittat nån som vill sälja sånna så det har strandat lite
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Köpte typ reserv dels rullar... Det var inge problem alls...
Du behöver ju inte säga att du ska göra egna vippor...
Säg att dom är slitna och behöver nya...
Stiften är härdad utstötare till formverktyg som är låst med en M3 stopp skruv...
Ställskruvarn och lageret är från orginal vippor...
Anledningen att ja körde stål är att ja ville ha livstids garanti på dom...
Du behöver ju inte säga att du ska göra egna vippor...
Säg att dom är slitna och behöver nya...
Stiften är härdad utstötare till formverktyg som är låst med en M3 stopp skruv...
Ställskruvarn och lageret är från orginal vippor...
Anledningen att ja körde stål är att ja ville ha livstids garanti på dom...
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Kanske skulle göra en sån där Intel logga på kåpan o skriva "pushrods inside"
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: B20 Mean Machine... Volym febern har börjat...
Fan att man blivit mer och mer sugen på att prova göra egna biffiga stakar i 7075 aluminium...
Sett dom som provat men ingen som vågat kört med dom eller? Hehe...
Man vill ju inte ha bananer i motorn.....
Sett dom som provat men ingen som vågat kört med dom eller? Hehe...
Man vill ju inte ha bananer i motorn.....