T6:or måste man fortfarande ge 7000:- eller mer för men 960 motorer kan hittas för under 2000:-. Detta här i USA givetvis.subw000fer skrev:vardå? nemen va kostar en sån då ungefär? trodde de va rätt dyrtKarl Buchka skrev: B6304:or kan fås nästan gratis.
242 b8444s banräser i jänkarträsket - 8/8 Stolsfäste
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
:O låter ju asbilligtKarl Buchka skrev:T6:or måste man fortfarande ge 7000:- eller mer för men 960 motorer kan hittas för under 2000:-. Detta här i USA givetvis.subw000fer skrev: vardå? nemen va kostar en sån då ungefär? trodde de va rätt dyrt
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Handlade lite rör till buren (trafikfara? vadå? ):
Lappade färdigt på torpeden:
Hängde i en av OMP stolarna:
Brorsan håvade in ett kap på nya fälgar. 'Groteskt' är det enda passande ordet egentligen:
Lagom brett? 335/30R18 på 18"x13" ET25 där bak och 285/30R18 på 18"x11" ET20 där fram.
Linjalen är 25cm bred:
Kan behöva massera skärmarna lite:
Buren är officiellt påbörjad. Borde komma bilder på det snart.
Lappade färdigt på torpeden:
Hängde i en av OMP stolarna:
Brorsan håvade in ett kap på nya fälgar. 'Groteskt' är det enda passande ordet egentligen:
Lagom brett? 335/30R18 på 18"x13" ET25 där bak och 285/30R18 på 18"x11" ET20 där fram.
Linjalen är 25cm bred:
Kan behöva massera skärmarna lite:
Buren är officiellt påbörjad. Borde komma bilder på det snart.
Ojojoj. Jag gillar hantverket och designen på den här bilen, den behöver inte ens röra sig för att se ut att gå hårt så att säga.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tack för alla positiva kommentarer! Måste erkänna att jag blir lika golvad varje gång jag ser fälgarna och hur enorma de är.
Svetsade i burfästen till huvudbågen och de främre stöttorna. Blev ~3mm kallvalsad plåt. Alla fästen har ungefär 300cm2 area, alltså i runda slängar dubbelt så mycket som står i FIA reglementet. Försökte få med flera karossplåtar i fästet så belastningen fördelas lite bättre om det skulle smälla till ordentligt.
Svetsade i burfästen till huvudbågen och de främre stöttorna. Blev ~3mm kallvalsad plåt. Alla fästen har ungefär 300cm2 area, alltså i runda slängar dubbelt så mycket som står i FIA reglementet. Försökte få med flera karossplåtar i fästet så belastningen fördelas lite bättre om det skulle smälla till ordentligt.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Fick ner bilen på fyra hjul. Jag ska plugga på Chalmers till hösten så det blir att ställa undan bilen tills vidare. Känns konstigt att se bilen så låg. Är första gången på över två år den är mindre än 30cm från marken.
Punktade dit wastegaten.
Rattstången hamnar ovanpå motorfästet.
Hängde i den andra stolen och instrumentbrädan.
Huvudbågen punktad.
Känner oss riktigt nöjda med passformen, speciellt med tanke på att vi aldrig byggt bur innan.
Monterade laddluftkylaren.
Alex smällde ihop några riktigt fina undre fästen.
Punktade dit wastegaten.
Rattstången hamnar ovanpå motorfästet.
Hängde i den andra stolen och instrumentbrädan.
Huvudbågen punktad.
Känner oss riktigt nöjda med passformen, speciellt med tanke på att vi aldrig byggt bur innan.
Monterade laddluftkylaren.
Alex smällde ihop några riktigt fina undre fästen.