BMW 1600-2 -71 med M60 V8, Projekttråd

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Raceready
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: sön sep 07, 2008 7:02 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Raceready »

Kolla den här rovan ;) Kanske vore nått för att fylla ut allt "tomrum" under huven :D http://www.youtube.com/watch?v=3btEVk2n8_o
Mvh//
Magnus Eriksson

Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any ;)
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Magnus ge inte Fredrik några konstiga ide´r :shock:
då bli han ju aldrig färdig :wink:
Raceready
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: sön sep 07, 2008 7:02 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Raceready »

super7 skrev:Magnus ge inte Fredrik några konstiga ide´r :shock:
då bli han ju aldrig färdig :wink:
Konstiga? ;) Va ju tokfrän ju :twisted:
Mvh//
Magnus Eriksson

Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any ;)
Användarvisningsbild
FSRacing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: fre sep 07, 2007 3:29 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av FSRacing »

Har sett den där tidigare nån gång. Undrar hur dom löst hållbarhetsproblemet med dessa motorer. PPF och fler har ju testat och verkar inte få ut mer än 600Hk innan blocken spricker av på mitten.

Fränt men inte riktigt mitt användningsområde :)
-----------------------------------------------------------
FSRacing
BMW M5 -94, BMW 2002 ti -69, BMW 1600-2 M60B40 -71, BMW 1602 -75, BMW 740iAL -01
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Har missat den här tråden tidigare, men bläddrade igenom den nu och måste säga att jag är väldigt imponerad. Tycker modifieringarna ser riktigt bra ut rakt igenom!

Lycka till med bilen!

Mvh
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Riktigt shysst bygge :thumbright:
Raceready
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: sön sep 07, 2008 7:02 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Raceready »

FSRacing skrev:Har sett den där tidigare nån gång. Undrar hur dom löst hållbarhetsproblemet med dessa motorer. PPF och fler har ju testat och verkar inte få ut mer än 600Hk innan blocken spricker av på mitten.

Fränt men inte riktigt mitt användningsområde :)
Ja jag funderixade lite på de jag med :) Kom fram till att dom endera tillverkat ett nytt block eller så har dom förstärkt och moddat i sinne :) Ala räsermotor :twisted:
Mvh//
Magnus Eriksson

Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any ;)
Användarvisningsbild
FSRacing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: fre sep 07, 2007 3:29 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av FSRacing »

Ja det känns inte som att dom åker spec. orginal.

Är ju lite ju lite upptagen nuförtiden med mitt snabbrenoveringsprojekthttp://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60289
Men jag hoppa kunna ge V8an lite kärlek om ett par veckor.
-----------------------------------------------------------
FSRacing
BMW M5 -94, BMW 2002 ti -69, BMW 1600-2 M60B40 -71, BMW 1602 -75, BMW 740iAL -01
Användarvisningsbild
Spiidfriik
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: tis aug 25, 2009 3:42 pm
Ort: Piteå

Re: BMW 1600-2 -71 med M60 V8, Projekttråd

Inlägg av Spiidfriik »

Gör ett diskret trådlyft på 7år. =)
Vad hände sen?
Nissan Skyline GT-R (R33) -95
Toyota Supra Turbo (MA70) -89
Eagle Talon TSi AWD (G1B) -92
BMW 335d (F31) -14
+ några till.
Skriv svar