En väldigt fräsch W124 300 diesel, importerad 1998, jag är tredje ägaren i sverige, 41k mil på nacken, den rost som finns är två små hål i bakre hjulhusen, ett i varje, stora som en femkrona typ

W124orna är egentligen ganska snygga, nu är min rätt skitig, men rak i plåten iaf

Under huven sitter det då en OM603 utan turbo som går riktigt vackert, har varit i kontakt med denna bil sen 2005 och vet hur mycket i fram och bakvagn som är bytt och så vidare, så chassi/drivlina är väldigt fräscht på denna bil
Bakom motorn sitter de en fem växlad manuell låda som verkar va i bra skick, inga konstiga ljud eller tröga växlar, bakaxeln är tyst och fin och beter sig som den ska
Karossen som ni ser, är helt original, och kommer nog så förbli, 4 big knickare med glimmers lär nog hamna fram i den iaf + att jag kanske tonar bakljusen som dom nyare W124orna har, annars vill jag behålla looken, som lagomt gubbsleeperstuk på den
Inredningen är väll som inget att berätta om, annat än att den är fräsch, överdragsklädsel i läder, MP3 spelare som följde med, import som sagt så saknar halvljusautomatik och stolsvärme, de senare brukar man kunna ordna själv

Denna W124 kommer våldtas med lite roliga grejer, bla:
* GT28 turbo
* Saab 900 intercooler (kommer då få sitta där i vinter, har en stor och tjock intercooler men då kan jag inte skruva fast extraljusfästet + att jag måste kapa i blaken då)
* Pump max uppställd + lite högre maxvarv
* 3" Downpipe och avgasysstem, inga ljuddämpare till en början, systemet kommer gå hela vägen bak och avslutas med en dieselkrök
Sen i övrigt blir de laddtrycksmätare och avgastempmätare utöver original mätare i kupen, 6x9or i hatthyllan och en 12" bas i skuffen så man kan poppa lite emellanåt
Laddtrycket kommer stå på 1.3 till en början hade jag tänkt, borde ge rätt skapligt med knuff på den redan roliga dieseln, om de blir mer ladd får värdet på avgastempmätaren utvisa, går den inte för varm kanske man är och ställer upp de lite

Bättre bilder kommer till helgen, då ska jag ta digitalkameran och fota lite bilder under huven och även invändigt, tips på hur jag ska montera extramätarna utan att dom "sticker ut" vore tacksamt, vill ha ganska diskret stuk, ska inte direkt skrika "toktrimmad" om den